Jeg har funnet min brudekjole nummer 2 (eller mottakelseskjole om du vil)

Mens vi venter på skriftlig bekreftelse av dato for bryllupet fra kirken (iiiiiih!!!) har jeg funnet ut hvilken kjole jeg skal bytte til på kvelden av bryllupet.

I flere land er det vanlig å ha en annen kjole på kvelden under bryllupsfesten og i USA kalles dette gjerne “Reception dress” da bryllupsmottakelse heter wedding reception. For at ikke kjolen man skal bruke på kvelden skal høres ut som en reservekjole har jeg valgt å kalle den mottakelseskjole. Ganske så direkte oversatt.

Det blir fort litt tungt/varmt å ha selve brudekjolen på utover bryllupsfesten, pluss faren for at den blir ødelagt, så nå har jeg funnet en kjole jeg skal ha på meg på kvelden. Jeg har fått spørsmål fra flere lesere om tips til kjole man kan bytte til på kvelden, men jeg klarer alltid å glemme det. Framover mot bryllupet neste år skal jeg prøve å finne litt alternativer til mottakelseskjoler og tipse om de på bloggen.

Her er i hvert fall et utsnitt av min mottakelseskjole:

Litt risky å ha ferskenrosa mottakelseskjole, jeg ser den, men jeg håper å være den eneste på bryllupsfesten med slør, så satser på at alle skjønner at jeg fortsatt er bruden utpå kvelden, hehe.

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg