Jobbsituasjonen og oppsigelsen

Jeg har ikke skrevet så mye om jobbsituasjonen min før på grunn av tausetsplikt, men nå som jeg har fått oppsigelsen kan jeg jo fortelle essensen av hva som har skjedd, siden flere har spurt.

For de som ikke visste det har jeg den siste tiden jobbet som innkjøper/product manager på hovedkontoret til Christiania Glasmagasin. Som jeg nevnte såvidt i et tidligere innlegg jobber jeg ikke lenger der nå. Jeg trivdes kjempegodt og det er ikke på grunn av prestasjonene mine jeg måtte gå, det var simpelten fordi de ble nødt til å nedbemanne, og min nyoppstartede stilling var blant en av de som måtte avvikles. Last one in – first one out, som de sier. Jeg er kjempeglad for å ha fått muligheten til å drive med produktledelse og jeg har lært kjempemasse av å være hos Christiania Glasmagasin. Alt fra produktutvikling og import, til emballasjeutvikling og mye mer. Jeg kan ikke si noe annet enn at det har vært en opplevelse og gitt meg masse ny driv og positive tanker for fremtiden, spesielt med tanke på å starte eget en gang i fremtiden.

Nå har jeg begynt på servicekontoret til IKEA og skal jobbe med digitale og sosiale medier. IKEA har jo alltid vært ett av drømmestedene å jobbe i, og jeg tror det skal bli veldig morsomt med både den stillingen jeg har nå, samt at det er gode utviklingsmuligheter innenfor IKEA om jeg ønsker å utvikle meg videre.

Sånn er det. Jeg har valgt å fokusere på det positive med situasjonen, så selv om det var trist å miste en stilling som jeg likte såpass godt, har jeg lært mye og fått masse nye bekjentskaper. Med en bratt læringskurve kan jeg nå produktledelse helt fra idestadiet til produktet er ute i butikk, noe jeg ikke kunne skryte på meg for et år siden. Det at jeg fikk jobb på selveste IKEA relativt kort tid etter jeg var ferdig hos Christiania Glasmagasin var jo også en god motivasjon og jeg ser frem til å utvikle både meg selv og IKEA som arbeidsgiver i tiden fremover.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg