Tips til rimelig balansesykkel/løpesykkel i tre

Vil bare tipse om balansesykkelen, eller løpesykkelen som det også blir kalt, som Oliver fikk i bursdagsgave fra meg og Roar. Balansesykkelen er i tre, og kostet bare 400 kroner tilsammen for både sykkelen og frakt fra England (!). 

Den har kjempegod kvalitet, og jeg skjønner ikke hvordan de koster så fryktelig mye i Norge i forhold til i utlandet. Jeg har hørt at det er veldig utbredt med slike løpesykler andre steder i Europa, så kanskje det er derfor de er så dyre her. Heldigvis har vi Ebay, eller hva?

En løpesykkel er et godt alternativ til støttehjul. På en løpesykkel finnes det ikke pedaler, så barnet sparker seg fremover. På den måten kan barnet ha begge bena nede i bakken i begynnelsen, til balansen kommer og man kan sparke seg bortover og ta opp begge bena. Da slipper barnet den falske tryggheten med støttehjul. 

Oliver synes det var litt vanskelig i begynnelsen, men det går bedre og bedre for hver gang. Naboguttene brukte noen slike når Oliver var bare baby, og de begynte å sykle på ordentlige sykler innen de var fire. Kanskje vi kjøper en stor-gutt-sykkel allerede i neste bursdagsgave? 

 

Sykkelen finner du på Ebay her (NB det er bare 5 stk igjen idet jeg skriver dette. Jeg kan ikke garantere at de får inn igjen flere, men man kan finne flere rimelige balansesykler hos andre Ebay-selgere også).  

 

2 kommentarer
    1. Takk for tips! Har bestilt en til Daniel nå 🙂 Har tenkt flere ganger på at jeg kunne tenkt meg en løpesykkel til han, men har liksom ikke blitt til det. Men han fikk jo noen kroner til bursdagen sin i går, så da hadde jeg en god unnskyldning for å kjøpe en nå 😉
      Og gratulerer med treåringen forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg