Sang til brudevalsen og hvordan danse vals

Før en kollega spurte meg hvilken vals vi skulle danse til i bryllupet har jeg ikke tenkt på at sangen faktisk må være en vals (!). I tillegg til at det skal være en vals bør den også bety noe for brudeparet; Noe som er vanskelig, for jeg kommer ikke på noen valser som vi bruker å høre på. Det finnes jo popsanger i vals-takt, som Come away with me – Norah Jones, men vi har liksom ingen som betyr noe for oss. 

Etter litt googling tror jeg imidlertid jeg har funnet ut hvilken sang det blir. En vals av Tchaikovsky som heter Sleeping Beauty Waltz: 

Grunnen til at den er spesiell for oss er fordi denne sangen også har blitt brukt av Disney. Det har seg slik at siden jeg begynte å jobbe på Video Nova som 15-åring har jeg samlet på Disney-filmer. Jeg har nesten alle titlene fra Snehvit til nyere filmer som Kongerike for en Lama. 

Vi har ikke gått noen dansekurs før bryllupet, men man lærte jo vals på ungdomsskolen så jeg håper at denne lille videoen med instruksjoner skal hjelpe litt på hukommelsen: 

 

Hvilken sang har du valgt som brudevals? 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg