Dunjakke til barn

Jeg har forelsket meg helt i dunjakkene til barn fra Ugly Chidrens Clothing: 

Jakken finner du her, eller ved å trykke på bildet: http://www.miinto.no/p-171522-parkas-activist

Jakken finner du her, eller ved å trykke på bildet: http://www.miinto.no/p-268469-parkas

 

Dun er ypperlig med tanke på at det, som ull, er temperaturregulerende. Det betyr at i tillegg til å holde barnet varmt når det er kaldt ute, hjelper det også med å kjøle ned barnet når det leker og blir varmt. Siden dun er absorberende blir ikke dunjakker like “klamme” som syntetiske jakker heller. Dunjakker både til barn og voksne er som regel svindyrt – spesielt om du skal ha en større andel dun og ikke bare fjær, men disse var helt OK i pris. Det jeg likte aller best med de er imidlertid utseendet. Dunjakker til barn ser ofte så billige ut med shiny stoff og “boblete” utside, men ikke fillern om jeg har tenkt til å bruke flere tusen på en dunjakke fra Canada Goose til en treåring for at den skal se OK ut. 

Jakkene koster “bare” kr 799, som i forhold til at det er dunjakker ikke er så gæærnt.:) 

 

 

Ellers synes jeg også disse dunjakkene i gul (♥) fra Name It for kr 449 var fine, men jeg liker best at vinterjakker har “pels” på hetten: 


Til små barn her, og større barn her

 

 

Vet du om noen andre steder de har dunjakker til barn? 

 

Les også: 

SAMSUNG CSC

Dunjakke med pelskant til barn

 

#dunjakke #vinterjakke #barn 

6 kommentarer

Siste innlegg