Røde støvler til en gutt

Oliver har fått seg nye støvler. Jeg er så grådig lei av at alle ting til gutter og jenter er delt opp i enten blått eller rødt/rosa. Hver gang jeg kjøper noe rødt til Oliver ser folk på meg som om de lurer på hvorfor jeg kjøper jente-versjonen til han – de blå henger jo rett der borte. Når jeg kledde Oliver i rødt da han var baby antok alltid folk at han var jente. I år har Oliver rød parkdress og røde støvler. Jeg håper ikke barna i barnehagen er like bevisst på dette som voksne…

Hva synes du om rødt til gutter?

8 kommentarer
    1. Jeg kjøper masse rødt til min Oliver. Det blir da så kjedelig med bare brunt og blått så da spriter jeg opp med røde bukser, sko, votter, luer etc. Han har sorte støvler da men det var fordi han fikk velge selv og forkastet alle støvler med figurer og mønster og insisterte på sorte Bisgaard..

    2. Treåringen vår bruker rosa prinsesseplaster fordi han synes de er finere enn bilplastrene 🙂 Røde klær har han også 🙂

    3. Vi har masse rødt til vår gutt på 4. Han kler det kjempe godt. Egentlig alle klare reine farger kler han kjempe godt,, grønt, orange gult, rødt, blått. Jeg styrer unna pastellfarger, for det klarer ikke jeg. Verken til han på 4 eller til snuppa mi på 10 mnd. 🙂

    4. jeg har alltid syntes rødt er mest guttefarge jeg da…. Tror det kommer av at Roar sin yndlingsfarge alltid var rød.. Haha. Vi hadde jo tannbørster, kopper, osv i våre egne farger..
      Roar = RØD
      Mamma = Blå
      Pappa= grønn
      Meg = gul (jeg er ikke glad i gul engang.. men var nok fordi de ikke hadde rosa , snufs:P)
      Liker rødt på Mira også da:D
      Rødt er nøytralt! men mer guttete enn jentete, syntes jeg

    5. Det er da ikke noe galt i røde klær til gutter? Rødt er ingen jentefarge! Sønnen min har masse rødt (regntøy, bukser, gensere ++) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg