Diamantring til baby/barn?

Jeg jobber som dere sikkert har fått med dere på miinto.no (en samling fysiske butikker rundt om i Norge i én nettbutikk) og i dag kom jeg over dette produktet fra en butikk i Ålesund: 

En diamantring til barn (!). Jeg fikk min første diamantring da jeg ble fridd til, og tenker hva i all verden skal et BARN med en diamantring, men like vel tar jeg meg selv i å tenke at jeg sikkert hadde kjøpt denne om jeg noen år fra nå får en jente. En del av meg har litt lyst til å kjøpe den til meg selv for å bruke den som fingerleddsring, hehe. Jeg ser jo mange små jenter med ulike sølvsmykker og armbånd, men disse regner jeg med ikke koster like mye som denne. Jeg husker også at jeg tygget i stykker gull- og sølvhjertene som jeg fikk lov til å ta ut av dåps-smykkeskrinet og ha på meg, så dyre smykker på små barn er kanskje ikke det smarteste trekket? 

Hva synes du? Diamantring til baby/barn: Unødvendig eller en fin dåpsgave? 

 

 

Ringen finner du her

#mamma #mammablogg #dåp #dåpsgave #hotornot #diamantring

2 kommentarer
    1. Det blir litt vell utstillingsdokkeaktig for min del! Da hadde jeg faktisk heller gitt en voksen diamantring i dåpsgave, som babyen kan bruke igjennom livet – om man på død og liv skal gi en diamantring mener jeg. Men er ikke over 2000kr en sinnsykt dyr dåpsgave uansett?!!

    2. Kasy & Prinsessa: Det er sant, ungen får jo brukt ringen en begrenset tid. Jo, det må jo være til egne barn eller eventuelt barnebarn om man vil bruke mye penger… Men tenk så mye annet man får for 2000 kr. Setter man det inn i et fond har kanskje ungen mye mer å rutte med når den blir eldre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg