Bytte barnehage til annen kommune

Selv om vi har flyttet til Bærum for en stund siden nå har vi erfart at det er veldig vanskelig å få barnehageplass utenom hovedopptaket. Dette gjelder spesielt i Bærum kommune, fordi de ikke har ordningen som i Oslo og mange andre kommuner der barn uten barnehageplass blir prioritert. Man må med andre ord vente i samme kø som de som allerede har plass i kommunen, som ønsker å bytte barnehage, selv om barnet ditt står uten barnehageplass. Når man flytter fra Oslo kan man beholde barnehageplassen i tre måneder etter flytting, så det er med veldig lettet hjerte at jeg kan meddele at Oliver har fått plass i en barnehage i hjemkommunen (jippi!). Vi fikk ingen av de barnehagene vi søkte på, men akkurat nå er jeg bare glad jeg slipper å bruke over en og en halv time for å levere i Oslo. 

Jeg og Oliver skal på besøk dit snart, og Oliver har skrevet et brev til barnehagen: 


(Ikke spør hvorfor pappa får dobbeltkonsonant og ikke jeg, for det aner jeg ikke. Alt jeg vet er at han tegnet meg i kjole
og ville ha kjole selv slik at vi matchet – og en sønn som vil matche mammaen sin – det kan jeg like).

 

 

#barnehage #mamma 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg