Fiskevann i Bærum: Dælivannet

Vi har lett litt på Google og andre steder om fiskevann i Bærum. Mannen i huset har nemlig blitt bitt av fiskebasillen, og jeg er med som faglig kompetanse. Bakgrunnen min er å være halvt nordlending og en pappa som kan fiske, så jeg er praktisk talt ekspert. Jeg kan i det minste knyte kroker og sette mark på kroken, så bare til pynt er jeg ikke.

Etter litt research fant vi ut at det lå et fiskevann like borti veien for Gjettum stasjon, Bærumsmarka. Ikke helt som vannet jeg er vant til i nord, men veldig hyggelig i solen.

Oliver er bærehjelp

En liten gåtur inn i skogen kommer man til vannet. Vi valgte imidlertid å gå på andre siden av vannet for å stå i solen istedenfor i skyggen.

Mamma og Oliver er mark-ansvarlige og synes ikke det er det spor ekkelt med mark (nesten).

Sitteplass ved vannet

Konklusjon: Litt mye siv, men hyggelige plasser rundt vannet der man kunne sitte, og masse fisk som spratt. Vi brukte mark og dupp, men fikk dessverre ingen fisk. Det hadde nok mer med tålmodigheten og utstyret å gjøre enn utvalget fisk, så hit skal vi tilbake!

#mamma #fisketur #fiskevann #barn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg