Stena Line: Erfaringer og tips når man reiser med barn

Da har det nesten blitt en tradisjon å dra på barnas båt på Stena Line, så jeg tenkte å komme med noen tips og erfaringer med 24-timerscruise med “Danskebåten” som den så fint kalles på folkemunne.

 

1. Vurder å oppgradere lugaren

Vi bruker å oppgradere til Comfort Class. Der har man et lite bord til kortspill, samt TV om man har lyst på en liten time-out på rommet. Jeg har hørt flere som mener at vitsen med rimelig cruise blir litt borte når man oppgraderer, men det koster ofte ikke mer enn et par-tre hundrelapper, så fordelt på antall folk blir det ikke så dyrt. Det koster jo også penger å oppgradere på de andre båtene, så det er uansett en rimelig tur.

SAMSUNG CSC
Lugaren vår sist reise

 

2. Legg dere tidlig om dere har med barn

Jeg skrev dette i mitt forrige innlegg om barnas båt, men en idé for at barna skal få det meste ut av dagen derpå kan det være greit å ikke forkaste alle rutiner rundt leggetid. Når det er barnas båt er det uansett roligere om kvelden, så som regel bruker det ikke være noe problem å få sove til en rimelig tid.

 

3. Det er ofte vaffel på dekk dag nr 2 om det er fint vær

Kanskje litt rart punkt, men noe av det jeg liker med å reise med båt, er å faktisk være litt ute på dekk og oppleve det å være på båt. Vaffel på dekk når det er fint vær har for oss blitt et høydepunkt med turen.

BJAcfDghk4T

 

4. A la carte restauranten koster ikke stort mer enn buffeten

Jeg leste en reiseanmeldelse at buffeten til Stena Line hadde fått skryt av en av de som var med, men visste du at A la Carte restauranten ikke koster stort mer, og har veldig god mat? Buffeten koster jo litt ekstra siden det er fri drikke til, men hvis man uansett bare skal ha vann eller en brus er Metropolitan et godt alternativ. Tips: Bestiller man når man bestiller billetten får man også rabatt på måltidet om man velger treretters.

SAMSUNG CSC
 

5. Steder å handle i Frederikshavn

Selv om mange liker å bli på båten om morgenen når man er i Frederikshavn, synes jeg og Oliver at det er hyggelig å ta turen i land. De tre stedene vi ofte går innom er: Føtex (butikk med alt fra klær, leker og mat, samt en café og bakeri), Spar (hvis vi bare ønsker oss en juicepakke eller noe smått å spise). Vi brukte å gå innom en Outlet også, men det ser ut til at de har endret åpningstidene sine til 10.00 istedenfor 08.00. 

SAMSUNG CSC
 

 

Disclaimer: Dette innlegget ble skrevet sommeren 2016, og jeg fant det igjen som en kladd i blogg-arkivet. Siden den gang har jeg faktisk begynt å jobbe hos Stena Line (og det er også åpnet en ny a la carte restaurant på båten). Jeg følte like vel at innlegget var en fin liten guide, så jeg har ikke endret på det siden jeg fant det igjen utenom å legge til bilder og linker. Håper det er greit at jeg deler det uansett, selv om jeg kanskje ikke er like “upartisk” lengre.

Skulle jeg lagt til noe i dag som “insider tips” hadde det kanskje vært at man kan lage seg en handleliste til Taxfree på båten allerede før man reiser, på shopping.stenaline.no, og at man kan spare en del på å være Extra-medlem (dette trodde jeg kostet penger før jeg begynte her, siden det gjør det på Color Line, men det er gratis og man tjener poeng på både reisen og det man handler om bord). Siden jeg skrev innlegget i fjor har Oliver også blitt gammel nok til å være med å spaet, noe vi gjerne bruker dagseilingen på tilbake til Oslo, så om du har barn som er gamle nok anbefaler jeg å ta turen innom her: 

SAMSUNG CSC

 

#mamma #danskebåten #spa #Danmark #sommerferie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg