Utstyrsoppdatering til tvillingene

Jeg og Roar tar ting ganske med ro når det kommer til babyutstyr. Denne gangen har vi vært litt flinkere, ettersom det er tvillinger og de kan komme plutselig, men vi har enda ikke alt basic. Med Oliver fikk jeg premature rier i uke 33, og alt jeg kunne tenke på var “men vi har jo ikke bilsete enda?”. 

Dette har vi så langt: 

Barnevogn 

Vugge til stuen 

– 2 stk bilstoler (vi har ikke bil, men denne gangen skal det ikke stå på bilstolene i hvert fall, haha) 

– Stellepute (men alt for stor hylle på badet, så må bytte ut denne med en liten hylle eller kommode før en eventuell stelleplass er i orden) 

Vippestoler 

– 1 av 2 bæreseler (har en bæresele etter Oliver, som en venninne låner nå, så har egentlig 2. Dette er dog bæreseler for 6 måneder og oppover, så jeg sikler egentlig litt på bæresjalene “Baby K’tan” for de første månedene) 

– Krabbeteppe etter Oliver 

– Sengesett til 80×100 dyne 

– Flexi Bath badebalje

– Babytepper til vognen (hjemmestrikkede fra kusinen til mamma ♥ – eget innlegg kommer) 

 

Dette mangler vi: 

Resten, haha! Neida, men vi tenker i hvert fall at vi må få kjøpt: 

– Sprinkelseng (tenker denne fra IKEA) – de får dele seng i begynnelsen, også kjøper vi heller en til når de blir litt større 

– 2 x Dundyne 80×100 (har et gavekort på Princess, så venter egentlig bare på at Princess skal ha rabatt på babydundyner for å spare litt nå som vi må kjøpe 2)

– Soveposer (disse fra HM) – gull når de små sparker av seg dyne 

– Hylle/liten kommode til stelleplassen

– Klær (har vel 2 antrekk i 50/56, og 2-3 antrekk i 62/68. I’ve got a job to do – men det er ikke så enkelt når jeg bare vil ha nøytralt tøy. Prøvde å unngå for mye blått med Oliver, og føler at den kampsaken min er enda sterkere nå som det er to gutter. Uten at man vet kjønn helt sikkert før de kommer – som også er en grunn til å holde det nytralt) 

– Ammepute? Jeg hadde ikke dette med Oliver, men tenker at hvis jeg skal amme to, så må jeg kanskje ha det? Er det eventuelt dealbreaker med en av disse på Finn.no gis bort? Det er jo bare å kokvaske den eventuelt. 

– Diverse til stelleplassen (bleier, våtservietter, sinksalve o.l.) 

– Bæresele til de første 6 mnd? Denne må jeg tygge litt på. Legger ut en prisovervåkning på Baby K’tan hos Prisjakt.no, hehe. 

 

Vet ikke om noe mer man trenger i begynnelsen, jeg? Et og annet lammeskinn hadde vi vel til Oliver også. Det finnes jo rimelig på IKEA. Å ønske seg ting er vrient, for jeg er så kresen på alt av tekstiler og innredning. Søsteren til Roar er såå flink til å hekle og strikke, så må jo innrømme litt at jeg håper på noe hjemmestrikket her. Jeg tenker at så lenge man har vogn, et sted de kan sove, og bilstoler til veien hjem fra sykehuset, så er det viktigste i orden? 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg