Tvillingmagen uke 28

Denne ukens magestatus som tvillinggravid (nå i uke 28): 

Jeg har jo tidligere nevnt disse milepælene de gjerne jobber mot på sykehuset, og denne uken runder vi også en ny milepæl. Fra uke 28 regnes ikke lengre fostrene som “ekstremt premature”, men kun “premature”. Statistisk sett har de nå over 90% sjanse til å overleve skulle de bli født denne uken. Likevel er det beste at de holder seg inne så lenge så mulig opp mot uke 38. 

Det har enda ikke kommet noen strekkmerker, men skal ikke se bort ifra at de er like rundt hjørnet. Da jeg gikk gravid med Oliver slapp jeg jo unna, men med tvillinger er det vel ikke snakk om “hvis”, men heller “når” strekkmerkene kommer. Jeg begynner å nærme meg størrelsen jeg var da jeg var fullgått med Oliver nå, men føler meg likevel ikke like tung. Lurer på om det er kroppens og sinnets forsvarsmekanisme? De skal jo helst være inne der i to måneder til, så det kunne jo blitt fryktelig tungt på slutten om jeg begynte å føle meg tung allerede? 

Strekkmerker eller ei – så blir det spennende å se i uke 30: Da sies det nemlig at man skal være ca like stor som en fullgått enlinggravid. Da må det jo være på sin plass med et lite sammenlikningsbilde fra graviditet 1 til denne? 

 

Les mer på blogg.no om: 
#gravid #mamma #tvillinger 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg