Tvillingmagen uke 30

Ja – da var vi der. The big 3-0. 30 uker that is. 30 uker gravid med tvillinger, og den berømte “ved uke 30 er du like stor som en fullgått enlinggravid”. Jeg tvilte forrige uke, men kjenner jo at jeg har blitt ganske stor. Det første folk sier når de ser meg nå er “ja, du er ganske fødeklar!” eller “DU har ikke lenge igjen!”. Ansiktsuttrykkene på folk når jeg forteller at det er inntil 2 måneder igjen er ganske priceless. Vel, slik ser jeg i hvert fall ut nå: 


Bleh, eksem på magen. Ikke så lekkert, men bare vent til det blir eksem OG strekkmerker – DA snakker vi kunstverk! 

Jeg jobber fortsatt 75% og stortrives med det. Håper på å kunne jobbe så lenge jeg kan frem til fødselen. Jeg skal selvsagt høre på kroppen min, men føler meg ikke like tung som jeg var med Oliver på slutten, så føler at jeg fint kan jobbe en stund til. Apropos fullgått enlinggravid – så stor var jeg samme dag som jeg fødte Oliver: 

Hva tror vi? Like stor, eller fortsatt litt igjen å gå? 

 

Fun fact: Var jo på ultralyd på mandag. Først kan jeg fortelle at begge to har det bra (også han “beskjedne” som legen ville overvåke litt ekstra), og de var nå ca 1500 gram og ca 1350 gram. Så han ene er faktisk ca like stor som en enling i uke 29/30! Snakk om å ta seg god plass 😉  

2 kommentarer
    1. Du bærer magen så fint! Synes magen ser ganske så lik ut på begge bildene jeg da, men kan være ulik farge på klærne som lurer meg! 😉 Så godt å høre at begge to vokser og trives <3 Det er så spennende å følge deg uke for uke fremover nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg