Tvillingmagen uke 31

I dag er jeg syk, så jeg føler at magen kjennes ti kilo tyngre enn vanlig. Det er strålende vær ute, og alt jeg har gjort er å ligge i sengen hele dagen. Lurer på om man får “man flu” når man er gravid med to gutter? 😉 

Ellers går det bra. Kjenner jo nå at jeg kanskje har bikket størrelsen jeg var på slutten med Oliver, så selv om jeg har “kjempet” litt imot sykemedingen som jordmor og lege har foreslått, har jeg nå godtatt å gå opp til 50% sykemelding. Jeg vil fortsatt jobbe hver dag, men med større fleksibilitet og kortere dager. Har en masse kynnere og sammentrekninger om dagen, så det kan jo bli interessant å se på ultralyd i morgen om det har påvirket livmorhalsen. Håper sykemeldingen kan bidra til at det blir mindre kynnere, og de blir der inne i flere uker til. 🙂

Termin er 10. juni, men siden en tvillinggravid ofte regnes som fullgått ved uke 37 blir tvillingterminen vår nærmere 20. mai. Like vel fødes ca 50% av alle tvillinger før uke 37, så det blir en del uforutsigbarhet rundt en tvillingfødsel. 

Litt fun facts: I uke 31 er barn som er alene i magen ca 1750 gram. Mine to var like vel ca 1350 og 1500 gram på ultralyd for to uker siden, som er ca på merkene for en “enling” så skal ikke se bort ifra at de ikke er så mye mindre enn en som er alene etter ultralyden i morgen. 🙂 Det sies at foten til babyene nå er ca 6 cm. 

 

#gravid #tvillinger #mamma #mammablogg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg