Strikket dåpskjole på nett

Da Oliver ble døpt hadde han dåpsdress, men jeg drømte en periode om en strikket dåpskjole. Til tvillingene har jeg derfor lett litt etter nettopp strikkede dåpskjoler. Dette er stedene jeg har funnet alternativer: 

Finn.no (søk: strikket dåpskjole) 

Finn.no er ofte første stopp når jeg skal kjøpe ting. Jeg elsker kupp, og elsker gjenbruk, så Finn.no er midt i blinken. Tenk å være litt mer miljøvennlig samtidig som man sparer penger? Blir vel ikke stort bedre enn det. Likevel skulle jeg gjerne hatt ganske like dåpskjoler til tvillingene. De trenger ikke være helt like, men lik farge/lengde er ønskelig. De fleste av kjolene jeg fant da jeg søkte var heller ikke brukt, så de ligger på full håndlaget-pris. 


Skjemdump Finn.no, søk “strikket dåpskjole”

 

Epla.no (søk: heklet dåpskjole) 

Skal man først kjøpe håndlaget er jo Epla.no et “must” å sjekke. Der kan man finne hjemmestrikket og -heklet babytøy, og støtte hobbystrikkere landet over. Heia hjemmestrikkere! Det var ikke så mange kjoler å velge mellom på strikkede dåpskjoler. Jeg fant noen heklede, men ingen som slo meg helt av stolen. 


Skjermdump Epla.no, søk “heklet dåpskjole” 
 

Oliprik.dk, rimelige dåpskjoler

Til slutt fant jeg en side med en masse flotte dåpskjoler til veldig gode priser – og selv om det ikke er håndstrikket fant jeg er nyyydelig dåpskjole med strikket overdel: 


Bilder av Esbjerg dåpskjole

Er den ikke fantastisk? Og noe av det beste: Den koster bare kr 399,-! Så denne er offisielt på innkjøpslisten til tvillingene når den tid kommer 🙂 

 

Hva foretrekker du til guttebabyer? Dåpskjole eller dåpsdress? 

 

Les mer på blogg.no om: 
#dåp #dåpskjole #hjemmestrikk #mamma #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg