Redusere plastbruk ved å slutte med plastleker?

Helt siden Oliver var liten har jeg hatt veldig lyst til å be folk unngå å gi han plastleker, men var redd for å virke hysterisk. Jeg føler bare at plastleker er overflødig bruk av plast, som vi allerede har veldig mye av rundt oss. Det er plast i møblene, plast i klærne, plast rundt maten, plast i leker, plast i hjemelektronikk, plast over alt. Plast er jo også et veldig “usjarmerende” materiale.

Jeg sier ikke at man skal klare seg helt uten plast. Plast og oljebaserte produkter har stor nytte i hverdagen, men man liksom ha all den plasten man egentlig klarer seg uten? Når det kommer til disse “lettere” tingene å unngå føler jeg at plast i klær, plast i leker, og til dels plast i interiøret er enklest å komme unna. 

Her er noen tips til å redusere bruken av plast, samt minske mengden avfall som jeg kom over på Pinterest: 


Kilde: https://www.pureorganic.com/
 

Mye av dette gjør man jo allerede. Så er å kutte ut treleker egentlig så crazy? 

 

#mamma #mammablogg #leker #miljø 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg