Ingen babyer enda

Etter nesten fem timer på Ullevål i går ble det til slutt ingen babyer. Jeg kom først inn til blodtrykk og ultralyd, så var det rett på CTG for å sjekke aktivitet og fosterlyd.

Ferdig med første runde på CTG var de fortsatt ikke helt sikre på om de ville sende meg hjem av sikkerheten til den minste. Jeg ble derfor sendt på “lunsj” i håp om at han minste skulle kvikne litt til etter mat og hvile.


Utsikten min store deler av dagen
 

Etter mat og hvile ble jeg koblet på igjen. De første målingene var ikke tipp topp, så de ville gjerne ha meg koblet til enda litt til. Dagen ble deretter fylt med “dette ser jo bra ut dette!” og “hmm… Jeg tror kanskje ikke du kommer til å bli sendt hjem i dag…” om hverandre. 


Spennende tirsdagsaktivitet… 

Etter noen timer og litt av og på fra jordmødre og lege fikk jeg til slutt dra hjem igjen. Litt rar situasjon. En del av meg hadde jo innstilt meg på at de skulle komme i går basert på tilveksten og aktivitetsnivået til den minste, men like vel føltes det som jeg “vant” en uke til. Hvis de blir født nå må jeg jo mest sannsynlig bli på sykehuset til midten av mai uansett, som hadde vært uke 37 av svangerskapet. 

Så da får vi se neste uke, hvis ikke det skjer noe av seg selv innen da 🙂 

 

#gravid #tvillinger #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg