Tvillingmagen uke 36

Jeg trodde aldri jeg skulle klare å komme så langt med en tvilling som er mindre enn den andre. De beveger seg like vel godt hver dag begge to (så vidt jeg klarer å skille – det begynner å bli lovlig trangt der inne), og formen er overraskende god med tanke på at jeg ikke har bekkenløsning, ryggproblemer eller strekkmerker (!) enda. 

Det høres fælt ut, men jeg er like vel så utrolig lei. Jeg vet at jeg ville hatt fire uker igjen som enlinggravid, men det er så trangt der inne nå. Jeg har halsbrann hele tiden, og er konstant sår i halsen. Ingen sittestillinger er behagelige fordi magen bygger så mye opp og ut til siden i forhold til med én. Jeg får nesten ikke sove, for det føles ut som tyngden av babyene presser ribbeina mine ut fra kroppen uansett hvordan jeg ligger. – For ikke å snakke om at jeg må opp 4-5 ganger om natten for å enten gå på toalettet, eller fylle på med halsbrann-tabletter. Så det blir ikke mye sammenhengende søvn. Jeg begynner å skjønne hvorfor de setter igang tvillinggravide ved uke 37/38, for dette tar på mammakroppen – og jeg har ikke en gang en så stor mage til å være tvillinggravid! 

Bildet juger litt føler jeg, som kun viser magen i én vinkel. Jeg skal se om jeg kan ta et bilde skrått forfra, eller med klær på – for det begynner å se ganske sprøtt ut nå. At en kropp kan bygge så mye ut og fremover, for ikke å snakke om ut til sidene. Den føles nesten litt firkantet ut til tider. 

Det er kontroll igjen til uken, så får vi se hva som skjer 🙂 

 

#gravid #tvillinger #mammablogg #mamma 

4 kommentarer
    1. For en flott mage du har <3 😀 Det er lov å føle på at man er lei. Det blir tungt med to små babyer som overhode ikke ligger stille. Jeg gikk lei de siste ukene med alle mine tre svangerskap. Helt normalt. 🙂 Gratulere så mye <3

    2. Så spennende det er å følge deg fremover nå! Det er lov å føle seg klar for å møte de små nå, skjønner deg utrolig godt! Blir spennende å høre hva de sier på kontrollen til uka 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg