Shein.com erfaringer – 2 kjoler, ulik kvalitet

Lagt til i etterkant: Innlegget og erfaringene under er ikke sponset, men ble gjort mens jeg og Shein.com diskuterte et potensielt samarbeid på bloggen. Jeg kan derfor ikke garantere at jeg ikke har fått særbehandling. En uke senere bestilte jeg på nytt, uten å nevne bloggen, og Shein.com har tre uker etter enda ikke sendt pakken fra lageret (!). Etter at jeg selv etterlyste pakken for å finne ut hva som skjer, kan de informere meg om at jeg må vente i ytterligere 9 dager på at de skal sende pakken, til tross for at jeg valgte plagg med prioritert shipping, og at jeg kun kan få igjen pengene for det ene plagget som holder igjen pakken om jeg ønsker å avlyse ordren. 

Jeg prøvde å finne noen norske erfaringer med siden Shein.com. Jeg har hatt et litt dårlig inntrykk av siden fra den tiden den het “Sheinside.com”, og hadde egentlig stemplet den litt som en typisk Kina-nettbutikk med vekslende kvalitet. Da jeg kom over denne filmen på youtube ble jeg likevel fristet til å prøve: 

 
Jeg bestilte derfor 2 kjoler fra Shein.com – en til 14 dollar, og en til 23 dollar. De så kliss like ut på produktbildene, men prisforskjellen mellom dem viste seg å ha en del å si. 
 
Her er den ene kjolen, til 23 dollar: 

Kvaliteten var fantastisk. Flott passform, og ikke for kort (som mange Kina-kjoler blir). “Zara-kvalitet” som vloggeren Rachspeed sier i videoen passer godt som beskrivelse av kjolen. Jeg gleder meg til å bruke den i en dåp eller et sommerbryllup. Kanskje jeg til og med drister meg til å bruke den til hverdags med en hverdagsjakke over. 

Link til kjolen: https://www.shein.com/Light-Purple-Deep-V-Neck-Maxi-Dress-p-210263-cat-1727.html

 

Så til kjole nr 2: 


Her var kvaliteten helt OK. Den var litt gjennomsiktig, og ikke foret som den litt dyrere kjolen. Like vel har kjolen god kvalitet på sømmene. Definitivt en kjole jeg kommer til å bruke. 

Absolutt verdt 14 dollar. 

Link til kjolen: https://www.shein.com/Navy-Deep-V-Neck-Self-tie-Waist-Maxi-Dress-p-301734-cat-1727.html

 

Min erfaring så langt er at man kan lære mye av de reviews og erfaringer som står under produktene. Den grå kjolen hadde en masse gode reviews og bilder av kjolen i bruk, mens den marineblå hadde ingen da jeg kjøpte den. Like vel er det veldig mange gode reviews av siden på Youtube hvis man søker på “Shein.com haul” eller liknende, så det virker som kvaliteten generelt er god. 

Har du handlet hos Shein.com før? Hva er evt. din erfaring? 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har selv bestilt et par plagg derfra og er veldig fornøyd med de, men har hørt mye om at kvalitet og utseende kan være helt annerledes så har holdt meg fra å bestille derfra siden. Vurderer likevel å bestille et par enkle plagg noenganger:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg