Verdens beste brownies-oppskrift (super-enkel og saftig)

SAMSUNG CSC

Jeg bare dele denne oppskriften på saftige brownies jeg fant på Ida Grans blogg. Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle det verdens beste brownies. Oppskriften er bittelitt modifisert fordi jeg synes hun kan bruke litt i overkant mye salt i kakene sine. Jeg glemte også å ha i bakekakao i den på bildet, men det funket det også. 

Ingredienser 

Brownies

50 gram smør
100 gram kokesjokolade
2 egg
150 gram sukker 
2 ss hvetemel
1 ss bakekakao
En klype salt
50 gram kokesjokolade, hakket

Sjokoladeganache 

50 gram kokesjokolade
0,5 dl kremfløte
En klype salt 

 

Fremgangsmåte 

Forvarm ovnen til 175 grader. Smelt smør og ha i kokesjokoladen. Rør sammen egg og sukker, og bland resterende ingredienser til en jevn røre. Hell i en smurt form. Stekes i ca 30 minutter. 

Avkjøl kaken litt før du har på ganachen, men browniesen kan godt være litt lun når du har på ganachen og serverer. Da blir bitene av kokesjokolade inni fortsatt litt myk. Bildet av min versjon er to dager etter den ble bakt, så der har sjokoladen stivet litt. 

Varm opp kremfløte til kokepunktet i en liten kasserolle. Rør inn kokesjokoladen til en jevn røre og tilsett en klype salt. Bre sjokoladeganachen over browniesen. 

SAMSUNG CSC

 

#oppskrift #brownies #kake #mat

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg