Det er sjeldent jeg bruker bloggen for å spre negativ omtale, men jeg må bare advare andre mot å bestille dåpsinvitasjoner (eller noen slags invitasjoner?) fra Fotoknudsen.
Jeg hadde egne design forhåndslaget, og skulle bare bestille print av disse. For å sørge for at de ble fine, og slik invitasjoner skal være istedenfor bilder, gikk jeg derfor inn på kategorien DÅPSINVITASJONER på nettsidene til Fotoknudsen. Her var det selvsagt dyrere enn med bilder – noe jeg forventet når det var snakk om invitasjoner. Invitasjoner er jo mye tykkere, og ikke minst penere – de skal jo tross alt sendes ut til hele slekten, ikke sant?
Alt går fint, og jeg velger “ensidig invitasjon”, samt betaler ekstra for matt finish (dere vet – sånn matt finish som dåpsinvitasjoner man bestiller har?).
Vel, dette er det jeg fikk i posten:
Forsiden (med baksiden som skinner gjennom det tynnne papiret)
Baksiden (med forsiden som skinner gjennom det tynnne papiret)
Papiret er kjempetynt, og det er masse reklame på baksiden.
Jeg ringer derfor Fotoknudsen og sier at jeg må ha fått feil. Jeg bestilte dåpsinvitasjoner og har tydeligvis fått fotokopier sier jeg. “Ååh, nei, det er fordi du har valgt ensidig invitasjon det” sier kundebehandleren på telefonen. “Hæ?? Jeg har ikke fått noen advarsler underveis i bestillingen om at hvis jeg velger ensidige kort, så kommer det på kjempedårlig kvalitet med masse reklame bak?” sier jeg litt irritert. “Det står jo ‘enkle fotokort’ på valget” kontrer kundebehandleren. “FotoKORT, ja. Ikke bildekopier – og dårlige sådan, med masse reklame bak. Jeg kan jo ikke sende ut dette?”. Kundebehandleren prøver å overbevise meg om at det er mange som liker det sånn, og bare snakk om smak og behag om man liker nesten gjennomsiktige invitasjoner med Fujifim-reklame bak. Til slutt blir vi enige om at han skal sende meg en returetikett og at jeg skal få tilbake pengene mine.
Det høres jo kanskje fint og flott ut? Men å få tilbake pengene hjelper jo ikke på at jeg nå har ventet i over en uke på denne mislykkede bestillingen, og nå må betale for hasteordre et annet sted. Pluss tid og reisevei på å vente på levering og hente på nærmeste postkontor.
Så mitt tips er: Ikke bestill fra Fotoknudsen. Bare bestill fra et annet sted med en gang, og spar deg bryet.
Dagens utblåsning…
#dåp #mamma #mammablogg #fotoknudsen #baby
Wow…det var skikkelig dritt kvalitet!! Takk for tips! Skal ikke bestille derfra!!
Har samme opplevelsen hos fotoknudsen, er derimot veldig fornøgd med optimal print 🙂
Tragiske saker.. Hva for en person tenker at gjennomsiktige invitasjoner med reklame på baksiden er noe fint? Eller noen form for smak og behag? Verken avsender eller mottaker sitter tenker “åhh neimen wow” til det! Takk for advarselen, har ikke vært borti Fotoknudsen før jeg 😮
Busymamma: Ikke sant?? Rart man ikke får noen advarsel om det når man velger ensidig invitasjon.
Linda Nordstrand: Huff, merkelig at de ikke bare advarer om det i bestillingsdialogen. Såå skuffende å oppdage det når de kommer i posten.
Silje Romundset Karlsvik: Det var det jeg tenkte også 😛 “ååh, så fint! Jeg trodde det skulle være tykt, matt papir, men dette gjennomsiktige med reklame er SÅ mye finere”.
Hei Julie.
Vi beklager at du opplevde at vårt fotokort ikke holdt mål. Din erfaring er viktig for oss, og vi vil ta kontakt med produksjonen for å se hva som har skjedd med denne ordren slik at vi kan forbedre våre rutiner.
Som plaster på såret ønsker vi å gi deg et gavekort verdi kr 300 som du kan bruke til å bestille nye kort for. Vi kan anbefale tosidige kort i høykvalitets matt papir. De er virkelig flotte! Håper de kan gi deg et bedre etterlatt inntrykk 🙂
Vi håper du vil gi oss en ny sjanse. Ta kontakt med vårt kundesenter på e-post: [email protected] og du vil få tilsendt et gavekort.
Med vennlig hilsen Lene i fotoknudsen
Fotoknudsen er bannlyst her i huset og. Første gang vi skulle bestille julekort av eldstemann, brukte vi Fotoknudsen. Kortene var forsåvidt fine, men dem hadde jo tydeligvis ikke sjekkes disse 60 kortene før dem ble sendt til oss. For guttungen hadde fått gråe lepper. Auto redeyes I guess. Men vi måtte jo bestille nye i en fei. Og var allerede sent ute da bestillingen fra Fotoknudsen tok sin tid i tillegg.
Annbjørg Forfang Josdal: Å nei, sånt er nedtur! Rart de ikke kvalitetssjekket og fikk luket det ut.