Smokk: Silikon vs naturgummi & lateks?

SAMSUNG CSC
 

Når det kommer til smokkene guttene bruker har jeg ikke tenkt stort over hva slags materiale de er laget av. Smokkene vi bruker har vi enten fått gratis i babypakkene fra apotek og dagligvarehandler, eller fra guttenes farmor-bestemor, og det er tilfeldigvis silikon-smokker. 

Her om dagen tenkte jeg å kjøpe noen flere smokker til guttene ettersom de som de har er 0-2 og 0-3 måneder, og ble da stilt ovenfor problemstillingen: Silikon, lateks eller naturgummi støpt i ett stykke? 


Bilde: Lekmer.no

Silikon er vi jo kjent med. Men nå leser jeg at det kan være litt hardere enn lateks, og at de lett kan løsne (!) hvis barnet biter i dem eller de får en rift. 

 


Bilde: Lekmer.no

Lateks skal visst være mer slitesterkt og et naturmateriale, men kan være med å trigge latex-allergi. Og det føler jeg er no-go. 


Bilde: Lekmer.no 

Naturgummi som blir støpt i ett stykke har mindre kriker og kroker slik at bakterier ikke like lett kan samle seg, men tørker ut og må byttes minst annenhver måned. 

Så jeg er fortsatt ganske blank. 

Hva slags smokk bruker barnet deres? 

 

#mamma #baby #smokk #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg