Å fly med tvillingbabyer

Det var med sommerfugler i magen vi ankom Gardermoen med to spedbarn på under tre måneder. Nesten fire timer skulle vi tilbringe på et fly, og alle tipsene jeg hadde notert meg fra Olivers første tur til “Syden” var plutselig litt vanskeligere å gjennomføre. Amme under take-off og landing høres jo ut som en god idé – men man får bare lov til å ha ett barn på fanget hver. Kjøpe reisetrille i Spania? Tvillingtriller koster fra kr 1500 og oppover, selv på rimelige hipermercados. 

Heldigvis var guttene eksemplariske! Som nevnt tidligere var det rimelige hoppe-på-billetter, så flyet var ikke fullt. Dette førte til at vi fikk egne seter til guttene, og de kunne ligge i setet ved siden av. Konstantin sov i bilsetet da vi kom inn på flyet, og siden vi hadde egne seter kunne han få ligge der til han våknet for mat. 

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Tvillingene sov dermed gjennom take-off. Birk i armene mine, og Konstantin i setet sitt. 

Ettersom jeg ikke fikk ammet dem da flyet tok av var jeg veldig nervøs for om de kom til å ha dotter i ørene, men det virket som det gikk bra. Både Birk og Konstantin var noen blidfiser når de var våkne. 

SAMSUNG CSC
Storebror hjelper til med underholdningen 

SAMSUNG CSC

Det virket ikke som de ble påvirket av at jeg ikke ammet dem på vei ned igjen heller. De var litt vriene å få til å sove, samt litt smågrinete, men det tror jeg bare er fordi vi ikke har med vogn eller vugge. Jeg vil helt ikke at de sover i bilsetene, så de må bare ligge i en vanlig voksenseng når de skal sove, noe som sikkert er uvant når man er skjemt bort med minst 2-3 trilleturer hver dag. 

Tilbaketuren blir imidlertid veldig spennende. Der blir nok flighten full (siste feriedagen før skolestart), så ekstra-seter kan vi se lenge etter og guttene må sitte på fangene våre hele turen. Det kan bli spennende. 

#mamma #baby #tvillinger #fly #SAS #ferie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg