Fikk ikke lov til å amme offentlig på kjøpesenter i Spania

Første dagen i Spania opplevde jeg en rar ting som jeg kun har sett tegneserier om før, og som jeg ikke kunne sett for meg bli godtatt i Norge: Mødre fikk ikke lov til å amme på kjøpesenteret. Da Roar skulle skifte bleie kunne han ikke finne stellebord noen sted, og det viste seg at både stelling og amming måtte gjøres på en egen krok på senteret i en av de andre etasjene. Man fikk ikke lov til å amme ellers på senteret. 

Selvsagt begynte en av guttene å knyste like etter jeg hadde fått servert lunsjen og kaffen min. Det var uaktuelt å gå fra maten, så jeg fikk bare dekke meg til og snik-mate dem under en gulpeklut jeg hadde med i stellevesken. 

Jeg ville nok dekket meg til litt uansett på et spisested, men like vel klarte jeg bare å tenke på denne tegneserien om moren som ikke får amme på et sted man blir bombardert med lettkledde damekropper på samtlige reklameplakater og skjermer: 

Da føles det ekstra rart å bli nektet å gjøre noe som puppene faktisk er laget for. 

Har du opplevd å bli nektet å amme noe sted? 

 

#mamma #baby #tvillinger #amming #Spania

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg