Søskenbæresele/ DIY tvillingbæresele

På samme måte som at prisen dobles når man setter “bryllups-” foran et produkt, triples det nesten når man setter ordet “tvilling-” foran. Jeg lette lenge etter en tvillingbæresele, ettersom jeg husker det var så veldig greit å ha Oliver i bæresele da jeg skulle gjøre ærend rundt i huset. Jeg fant til slutt ut at alt av søskenbæreseler eller tvillingbæreseler ble alt for dyrt, men fant like vel en alternativ løsning: 

SAMSUNG CSC

Løsningen ble 2 stk Ergobaby bæreseler brukt samtidig. Vi hadde én fra før etter Oliver (egentlig to, men den ene lånte jeg bort), også kjøpte jeg en brukt på Finn.no. Denne bæreseleløsningen kan også passe til søsken der eldstemann fortsatt kan sitte i bæresele, ettersom den eldste kan sitte bak, og den yngste på magen. 

Her ser dere bedre hvordan bæreselene er festet: 

SAMSUNG CSC

Først setter jeg på meg begge hoftebeltene like ovenfor hverandre, med den bakerste nederst. Deretter setter jeg den ene i den bakerste bæreselen som normalt, før jeg setter i den andre foran og legger “over” skulderstroppene på den bak.

Det mest ideelle hadde kanskje vært å sette i den foran først, slik at man lettere får festet skulderstoppene foran. Jeg føler likevel det er tryggest å la den bak “lene” seg mot ryggen min når jeg putter i han foran, så derfor tar jeg bak først. 

Da de var nyfødte satt jeg dem bare i samme bæresjal-bæresele, Baby K’tan: 

 

#tvillinger #mamma #foreldre #bæresele

2 kommentarer
    1. Smart, men be om hjelp på norsk bæregruppe på Facebook, der kan du få hjelp og tips til å få til bedre løsninger både får deg og twinsa.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg