Furniturebox erfaringer: Fikk aldri bestillingen vår

Sist vi skulle bytte ut sofaen brukte jeg lang tid på å undersøke ulike sider for å finne en sofa jeg likte. Det skulle være en sovesofa, men fordi den skulle stå midt i leiligheten vår ville jeg jo gjerne at den så grei ut i tillegg. Til tross for at siden hadde litt ymse brukervurderinger lot vi tvilen komme siden til gode og endte med Furniturebox.no. Så jeg tenkte jeg skulle komme med våre erfaringer.

Her er oppsummeringen av historien:

Vi valgte en sovesofa, og ble informert om at leveringen skulle ta 4-6 uker. Ukene gikk og vi fikk ingen info om levering, verken på mail eller info inne på bestillingsoversikten. Etterhvert fikk vi se på bestillingsoversikten vår inne på Furniturebox at sofaen skulle komme først 7 uker etter bestilling. Vel, selv om vi hadde håpet at den skulle komme nærmere 4 uker etter, og ikke en uke etter de “inntil 6” ukene, så tenkte vi at “ja, ja, da kommer den i hvert fall”, så en liten uke før sofaen skulle komme så la vi ut den gamle sofaen vår på Finn.no. Vi hadde tross alt en leilighet som ikke hadde plass til 2 sofaer, så det var litt krise om sofaen kom på døren uten at vi hadde plass til den.

Det skulle vi ikke gjort. Like etter vår egen sofa var gitt bort, så får vi beskjed om at sofaen er ytterligere forsinket. Litt fortvilet spør jeg hva vi skal gjøre i mellomtiden, og Furniturebox kommer med dette tilbudet:

Så på en sofa til kr 7000, om vi måtte vente i 21 (!) dager ekstra, i tillegg til de 42 dagene maks estimert leveringstid, så skulle vi få den lukrative summen av kr 175 kr… I gavekort!

Så der satt vi da… På gulvet. Og lurte på hva vi skulle gjøre.

Etter å ha ventet 8 uker på sofa, hvorav to av disse var uten den gamle sofaen vår, fant vi ut at vi heller ønsket å heve kjøpet. Å heve kjøpet gikk heldigvis greit nok, men om man hevet kjøpet fikk man ingen kompensasjon for at man hadde sittet uten sofa i mellomtiden.

Så om kvaliteten var noe god? Det aner jeg ikke. De hadde et fint produktbilde, som forøvrig er de samme bildene som Chilli.no og Trademax.no bruker (som også stadig vekk ber meg skrive sponset innlegg for dem, men insisterer på at jeg ikke skal bestille fra dem, men bare skrive ukritisk med bilder fra nettsiden og få betalt).

Men noe produkt fikk vi aldri. Og det virker som vi ikke er de eneste:

Så om du ikke har masse penger til overs, tid til å purre på produktene dine, pluss en masse tid til å vente på produktet, samt potensielt sitter igjen uten det du bestilte og uansett må bestille fra et annet sted uten noe kompensasjon for all ventingen; Så styr unna Furniturebox.no.

Har du erfaring med Furniturebox? 

1 kommentar
    1. Har hørt om noen andre som også fikk trøbbel, forsinkelser, etc, men sofaen kom da til slutt. Så de brukte også golvet noen uker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg