Fire jobber, filmer, steder, tv-program, websider og ting

Jeg har blitt utfordret av http://frokenkfryd.blogg.no/http://mamma-mona.blogspot.com/ og http://ailiveronica.blogg.no/ og tenkte at jeg kunne lure dette med som et slags “etterskjelv” fra spørsmålsrunden. So here it goes.

Fire jobber jeg har hatt:

1. Butikkmedarbeider/assisterende butikksjef på Only
2. Barnepasser på Spenst
3. Servitør på Rica Hotels
4. Barsjef på Gatebil Aftertrack


My signature pose. Liksom.

Fire filmer jeg kan se om igjen:

1. Skjønnheten og udyret
2. Istid
3. Kongerike for en lama
4. Gudfaren-triologien

Fire steder jeg har bodd:

1. Bærum
2. Evje
3. Narvik
4. Jessheim

Fire tv-program/ show jeg liker (jeg har ikke tid til å følge med på TV-serier og det er alltid Roar som velger hva vi skal se på, men kan skrive de som jeg glimter bort på og de jeg gjerne skulle sett på om Roar ikke hadde bestemt):

1. Big bang theory
2. How I met your mother
3. Jordmødrene (NRK nett-TV kommer godt med)
4. Nytt på nytt

Fire steder jeg har vært:

1. London, England
2. New York, USA
3. York, England
4. Torrevieja, Spania


Torrevieja 2010

Fire websider jeg besøker hver dag:

1. Dn.no
2. Hotmail
3. Blogger
4. Finn.no

Fire steder jeg ville vært nå:

1. Narvik
2. Syden
3. New York
4. England (York, Manchester eller London – Ja, takk)

Fire ting jeg fikk til jul:

1. Hjemmestrikkede ullsokker (den beste sorten) 
2. Gavekort til Elkjøp
3. Penger
4. Kamera

Fire ting jeg så på barnetv som liten:

1. Brannmann Sam
2. Muldvarpen
3. To gode naboer
4. Sesam stasjon

 

Jeg har alltid vært så imot kjedebrev og liknende, så velger å ikke utfordre noen videre. Om flere har utfordret meg si ifra så jeg får skrevet dere på øverst. Beklager om jeg ikke har fått det med meg.

Du er omringet!

Omringet av kjærlighet ihvertfall. Vi tok en impulstur til mormor på Jessheim og der fant vi steoldemor og -oldefar. Før vi dro fikk vi besøk av tante Veronica. Så han har ikke manglet oppmerksomhet så langt i helgen.

 

Salg på Fretex og nytt bord

Om dagen er det salg på Fretex, og siden Oliver har begynt å bruke de små bordene vi har i stuen som gåstoler, bestemte vi oss for å dra og se om vi fant et litt mer massivt bord som jeg kunne pusse opp. Vi hadde flaks og vi fant et som var i så god stand at jeg strengt talt ikke trenger å gjøre noe med det.

Jeg fikk også rasket med meg en sjarmerende krakk i nesten samme stil som bordet og noen lampeskjermer. Det hele endte på 400 kroner, noe jeg synes var en super pris for det hele.


Bordet, krakken og mine to trøtte typer på parkeringsplassen ♥

Nå sitter jeg imidlertid med et dilemma. Jeg vet ikke om jeg skal male bordet eller ikke. Vi har furugulv, så er redd det skal bli litt mye og at det går ett i ett. Men det er også dumt å bruke masse tid og penger på å fikse et bord som allerede er helt ok.

Hva synes dere? Beholde bordet som det er, eller lakke det i en annen farge?

Hvorfor har ingen fortalt meg at Imsdal har kommet med non-drip tut?

For ca et år siden kjøpte jeg meg en barneflaske med Imsdal. Dette var en helt vanlig imstalflaske med litt mindre tut og mindre størrelse og uten muligheten for å “stenge” tuten som voksenflaskene med hvit tupp. I går tenkte jeg at jeg kunne la Oliver prøve å drikke av en sånn barneflaske selv om det kanskje ville bli litt søl og gris.

Da jeg åpner flasken for å gi den til Oliver ser jeg imidlertid at de har satt inn en non-drip “ventil” inni flasken. Slik at om små barn holder den opp ned, kommer det ikke vann ut. Det er jo genialt! Samme prinsipp som de oppnedflaskene med såpe.

Jeg prøvde å få bilde av “ventilen” i gummi med et kryss i ved å presse ut luft og la det sige inn gjennom ventilen igjen for å åpne den litt, men vet ikke hvor godt det kommer fram.

Jeg elsker slike “inkrementelle innovasjoner” som vi sier på skolen.

 

Dagens lekson i Krativitet og innovasjon: Inkrementell innovasjon = bruker ting som finnes fra før og setter de sammen til noe smart, uten at det er “revolusjonerende”. Lyspæren er satt sammen av ting som allerede fantes, men det er så stor oppfinnelse at det blir en “Innovativ kreativitet”.

 

Visste du om denne flasken? Hvis ja, hvor lenge har du holdt det hemmelig for meg? Hehe.

Edit: Imsdal begynte med denne tuppen i 2008/2009. Det er bare jeg som henger langt etter. Jeg synes fortsatt det er genialt for oss småbarnsforeldre, though. 🙂  
Kilde: http://www.seaquistclosures.eu/Press_Room.Press_Room.2008.Ringnes.aspx

13 følgere på bloglovin?

Jeg har aldri vært noe serlig på bloglovin’ før og har ikke registrert bloggen min der, men i dag gikk jeg inn og så at jeg hadde 13 følgere. Det var kjempehyggelig 🙂 så nå “claim”er jeg bloggen min og oppfordrer de av dere som er på Bloglovin og leser min blogg til å sette seg som “følger”.

 

Følg bloggen min med bloglovin

Strikke av gamle singletter?

Det stemmer. Nå har jeg virkelig blitt bitt av basillen. Etter inspirasjon fra Fies Notiser klippet jeg opp en gammel singlett og sydde en gryteklut av stoffstrimlene (se hvordan man klipper på Fies blogg om du vil prøve det samme, jeg klarer ikke å forklare det og vil ikke stjele forklaringsbildet hennes).

Da Roar kom hjem og jeg viste han den var det første han sa “har du strikket denne?”. Han mente at den var fin. Et litt tvilsomt kompliment der altså.

Jeg brukte bare vanlige 4,5 pinner, men har nå bestilt noen rundpinner i str 7 sånn at jeg kan strikke litt større ting og som passer bedre til “garnet” av tøystrimler. Kanskje joggebuksen med hull i kan bli et røft putetrekk?

 

Jeg har jo glemt å fortelle at Oliver har lært seg å klappe

Oliver lærte seg nemlig å klappe ordentlig på 9-månedersdagen sin. Så nå gir han meg applaus for det meste. I går fikk jeg applaus for tacokjøttbollene mine. Roar kom på kjøkkenet når Oliver applauderte kokkekunstene mine, og han klappet med. Tenk å få stående applaus for en onsdagsmiddag, hehe.

Sneaker gone wedge

Som mor er jeg jo opptatt av praktisk fottøy. Senvår, sommer og tidlig høst betyr derfor sneakersene til Nike for min del. Jeg har fem eller seks par av samme modell som jeg har skrevet om her.

Jeg er jo så glad i denne modellen og er vant til å bare snøre på meg disse når jeg skal ut. Nå har jeg imidlertid kjøpt meg noen som kan likne litt på sneakers, men som er litt penere.

Disse passer litt bedre til kjoler og penere bukser enn Nike-skoene mine. Pluss at de var gode og gå i selv om de har litt hel.

Oliver 9 måneder “gammel”

I dag er det 9 måneder siden Oliver kom til verden. Mange sier at når barnet fyller 9 måneder er det den “virkelige” fødselen. Barnet har nå vært utenfor magen like lenge som den var inni. Mange sier egentlig mye rart om når den “virkelige” fødselen en. Noen sier at det er ved 3 måneder, fordi barnet begynner å oppdage mer av verden og være et lite menneske istedenfor en nyfødt.

Vel… Jeg var der under den virkelige fødselen, og den foregikk akkurat den dagen Oliver ble født. For 9 måneder siden.

Siden sist har han jo lært seg å gå bortover møbler, og smaker på det meste av de voksnes middag som jeg lager fra scratch (for da kan jeg kontrollere saltinnholdet). Han er høyt og lavt og leiligheten har de siste dagene blitt overraskende ryddig siden vi ikke en gang kan ha en glass på bordet uten at han piller på det og dytter det ned på gulvet. Gafler er spesielt gøy å tromme på tallerkner med – både med og uten mat på. Undertegnede er favorittpersonen om dagen noe vi ser når Roar prøver å legge han.

Jeg har gitt opp å ta bilde av at han ligger stille på ryggen, for i dag prøvde vi å bestikke han med leker og pappas vås og fjås, men satser på at man klarer sånn ca å se hvor stor han har blitt på dette bildet:

Oliver er ca 73 cm og rundt 9 kg og vi er selvfølgelig umåtelig stolte over rakkerungen vår.:)