Ekkel ammepupp

Da har jeg lest enda en diskusjonstråd om amming offentlig. Denne var på forsiden av VG-nett, og det var tydelig at det var mest menn på forumet da det var en slags kollektiv enighet om at pupp kun var for sex. Pupp brukt til amming var ekkelt.

Jeg skjønner imidlertid ikke hvorfor folk blir provosert av dette. Hadde naturen laget puppene for guttenes fornøyelse hadde det vel ikke kommet melk ut av dem? Det er jo melkekjertler og fett. Gutters instinkt forteller dem at de skal like store pupper fordi det betyr mer melk til avkommet deres.

Så folk som synes amming er ekkelt får rett og slett bare leve med det. Det er sånn naturen har fikset det.

For min del tror jeg at jeg kommer til å ha med et sjal og dekke litt til når jeg skal amme utenfor hjemmet, men dette er fordi jeg ikke vil at hele verden skal se puppene mine. Kommer fortsatt til å amme når babyen trenger. Lar ikke ungen gå sulten fordi noen rundt meg kan være redd for pupper og amming.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg