Hva skal man ha på stellebordet?

Jeg leser litt på forskjellige sider om hva man skal ha ved stellebordet. Jeg husker litt av det mamma hadde på stellebordet når Aleksander (lillebroren min) var bleiebarn. Jeg tror hun hadde sinksalve og våtservietter i tillegg til kluter. Stellebordet stod også på badet, så rennende vann var lett tilgjengelig.

Dette er det jeg har kommet frem til at jeg tror jeg trenger:

– bleier
– vann fra springen
– vaskekluter (gaskluter)
– litt større kluter til å ha under stumpen (slik at jeg slipper å skifte håndkle etter hver gang)
– uparfymert babyolje
– hundeposer/brødposer til brukte bleier
– sinksalve (i tilfelle sår stump)

Og dette er det jeg tror jeg kommer til å ha med i stellevesken:

– bleier
– stelleunderlag/håndkle
– våtservietter
– hundeposer/brødposer
– sinksalve (i reisestørrelse)

Jeg gikk ut i fra listen som står på libero.no og la til litt. (Rart de ikke har med mer, ettersom de fører masse pleieprodukter som såper og lotioner, men bra de er ærlige om at man ikke trenger det da, hehe).

Er det noe jeg har glemt? Noe jeg ikke trenger? Tar gjerne imot råd!

7 kommentarer
    1. jordmora mi sa at man treng egentlig ikke sinksalve heller,for brystmelk e det beste for såre stumpa :)kan brukes t alt derre melka vårres;)

    2. En kjempebra salve som kan brukes til sår stump og andre sår er Inotyol. Den beskytter også. Pluss at A-krem er veldig lurt å ha til tørre hudområder på babyen. Har vært brukt masse her! Talkumpulver er også kjekt. Andre ting som er lurt: babyneglesaks, termometer til badevannet, baby q-tips og bomullpads.
      Og bleiebøtte er kjempelurt! Da slipper du hundeposer. Det fins bøtter du kan få gratis, og noen som koster 199 som er litt bedre. Gratis bøtte kan du lese om her: http://www.reflex.no/angelcare/

    3. Babypudder uten parfyme, (Apoteket) kjekt å bruke i “foldene”, under haka f.eks. De har jo litt folder de bittesmå som det er lett å bli sårt i, og med pudder er det borte på 1-2-3. =)

    4. Skriver under på Inotynyl som nevnt ovenfor, den bruker vi hver dag og har sjelden sår stump. I begynnelsen er det mest sannsynlig mye bæsjebleier, så da anbefaler jeg å bruke litt etter hvert bleieskift. Bruk bomull (gjerne store pads fra H&M), dyppet i lunket vann og med litt olje for å fjerne avføring – nyfødthuden er litt tynn og ømfintlig. Ser ut som du har fått med deg det meste! Jeg kvittet med med bleiebøtte når jeg hadde brukt opp de pakkene vi hadde liggende, det koster jo skjorta for nye. Bedre med hundebæsjposer da altså! og bleiene lukter ikke vondt før han begynner med fast føde. Og en ting til; butikkene er åpne etter baby er født (sier hun som hadde redebyggerinnstinkt til 1000 og nærmest vasket kjøkkenet mens veene pågikk).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg