Utovernavle?

Jeg kan ikke bare innbille meg det?

Dette ser ut til å bli en utovernavle, ja!

13 kommentarer
    1. Har dere bestemt navn btw? ser vi har termin samme dato og venter gutt begge to :p og så heter vi julie begge to, hehe typisk at vi velger samme navn på guttene våre 😛 her er navnet bestemt 😛

    2. Det er ikke lov å gå med caps,lue etc i timene på skolen. Hodeplagg generelt.Da skal det heller ikke være lov med hijab. Skal da være likt for alle.
      Hijab er ikke det værste nei. Men burka og niqab osv burde være totalforbud mot i Norge. Ingen skal skjule seg og gjemme seg for samfunnet.
      Prøv å reis ned til kabul, ta på deg en caps og sett deg i et klasserom . Da trorjeg du får høre. Eller gå med et kort skjørt og utringning på gata.Da blir du nok skutt rett ned på åpen gate. Vi blir ikke respektert av de, hvorfror skal de få gjøre som de vil her.

    3. Aili veronica:

      Jeg fikk lov til å gå med hodeplagg på skolen (delvis fordi jeg kranglet meg til det). Jeg vet det er vanlig høflighet å ta av seg hatt og lue inne, men det er for MENN. Kvinners hodeplagg har alltid blitt sett på som “pynt” og man ødelegger ikke antrekket ved å ta av en kvinnes hodeplagg. Om folk skal basere grunnen til at man må ta av hodeplagget inne på gammel etikette, så må reglene følges ordentlig også. – Og kvinner fikk beholde fjærhatten på, selvom menn måtte ta flosshatten av.

      Jeg synes også det blir feil at “siden de ikke respekterer oss, skal ikke vi respektere dem”. Det blir litt femåringsmentalitet. MEN jeg er enig i at de skal følge lover og regler vi har her. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke får gå på skolen og på jobb i findlandshette. Jeg hadde sikkert blitt nektet å komme inn på kjøpesentere også. Det å dekke til ansiktet sitt her i Norge blir forbundet med noe kriminelt, og det får de bare – beklageligvis for dem som ønsker det – rette seg etter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg