Smerter i korsryggen. Noen som vet hva det kan være?

I dag har jeg hatt så fryktelig vondt i korsryggen. Har aldri hatt noen plager med ryggsmerter før, annet enn når jeg har kynnere, og disse gir seg når kynnerene avtar.

Er det noen som vet hva det kan være? Kan det være holdningen min når jeg står og går? Leste et sted at man ikke bør ha så mye svai i ryggen, men jeg har alltid hatt det, også før jeg ble gravid. Kan det være bekkenløsning? Det er vanskelig å finne noe konkret svar på nettet.

7 kommentarer
    1. Jeg har bekkenløsning, men da sitter også smertene nedover beina. Akkuratt som om noen drar kniver nedover lårene på meg. Men det kan jo hende det er modning, det er jo veldig vanlig 🙂

    2. Jeg har i det siste også fått veldig vondt i korsryggen, stikker stadig til baki der, men jeg tror det bare er at jenta ligger så langt nedi bekkenet at hun presser på noen nerver osv av og til. Men det er ikke veeeeeldig deilig! Men her stikker det jo like mye foran, så nå syns jeg det er på tide at hun kommer ut 😛

    3. Eg hadde ein del vondt i ryggen på slutten av svangerskapet. Mi store redning var å alltid ha ei pute i korsryggen når eg satt, for det var då det var verst. Hadde ein bærepose med sofapute i som eg hadde med på buss, båt, tog, jobb, i bilen: overalt! Men eg hadde ikkje så mykje vondt når eg sto eller gikk, så det er ikkje sikkert det kan samanliknast.

    4. Uff, jeg har også hatt mye vondt i korsryggen.
      Jeg har bekkenløsning, pluss en feilstilling i bekkenenet, noe som medvirker en del.
      Men den berømte pilates ballen og gå små korte turer ca 10 minutter. Hjelper når jeg har vondt i korsryggen. Så det er verdt ett forsøk 🙂
      Lykke til videre !

    5. Elisabeth:

      Ja, jeg så du hadde skrevet om den. Tror nesten jeg må kjøpe meg en sånn. Kanskje grunnen til at jeg har fått vondt i ryggen er fordi jeg ikke går turer lenger. Får kramper i leggene av å gå i snø og slaps :/

    6. Sv: Jordmora sa at hvis jeg var lik min mor, så ville fødsel og kroppen etterpå være ca det samme. Så hvis du er lik din mor, og hun ser bra ut nå, så er det nok ufarlig for deg å amme 😀 jeg fikk tilbake min kropp (så langt det går ann selvfølgelig) bare 2-3 uker etter fødsel – akkurat som min mamma.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg