Sykehusbaggen hittil

Ja, nå holder jeg på å pakke sykehusbaggen. Dette er det jeg har pakket hittil:

Til babyen:

– 2 bodyer, strømpebukse og sparkebukse (en av bodyene er omslagsbody i tilfelle bodyer som må tres over hodet ikke faller i smak hos Oliver)

– bamsedress

– babyteppe

– bleier

Til meg:

– 2 skift med behagelig tøy der ett fungerer som hjemreiseantrekk (pluss noen ekstra topper som lett kan brettes ned til amming)
– ammebh og ammeinnlegg
– leppepomade
– truser og sokker
– ipod
– toalettsaker (shampoo, fuktighetskrem, deodorant, nesespray, ansiktsrens, bind, hårstrikk)
– notatbok og penn

Diverse annet og ting til pappa Roar:
– kamera, minnekort og batterier
– 25 kroner i mynt (det var alt jeg hadde i mynt når jeg pakket)

Ting som kommer etterhvert:
helsekort (dette har jeg med meg i vesken til en hver tid, så blir vel liggende i vesken min)
– tannbørste og sminke
– mobillader
– penger (trenger man egentlig dette, eller holder det med kort?)
– mykt toalettpapir (selvom jeg har hørt at det kanskje er greiest å dusje litt etter toalettbesøk)
– proviant (frukt, kjeks, vann/saft)
– snus til Roar

Jeg orker ikke ta med onepiecen. Den tar litt stor plass. Og tar heller ikke med morgenkåpe eller natt-trøye, siden de har dette på Ullevål hvis jeg plutselig skulle føle at jeg trenger det. Lesestoff har de også på fødeavdelingen.


Femi sykehusbag/veske. Hehe.

Har jeg glemt noe viktig da?

Jeg har ikke satt meg så mye inn i det annet enn å lese hva andre har pakket og lest i Svangerskapsboken fra Sandvik. For alt jeg vet, pakker jeg alt for mye. Listen min ser fryktelig lang ut i forhold til andre mammabloggere sine.

8 kommentarer
    1. Du trenger egentlig ingenting til babyen, annet enn klær til hjemreise. Jeg pakket masse, men hadde ikke bruk for det. Han får klær, bleier, vaskeservietter og alt han trenger der.
      Før jeg dro på sykehuset så var det “livsviktig” med morgenkåpe og tøfler, men brukte de ikke en eneste gang. Truser er også unødvendig. Du får så store bind at de er for store for trusene (og du har bruk for dem), så du får engangstruser der, som er utrolig behagelig etter fødsel.
      Det er bare tips fra meg da:) Men provianter kan absolutt være kjekt å ha.

    2. Det er bedre å ikke ha med for mye, for kjæresten kan jo reise hjemom dersom du savner noe. Jeg hadde pakket nøtter o.l, men fødselen gikk så raskt, så rakk bare litt styrkedrikk som jeg hadde med. Min lille gutt viste seg etterhvert å bli en sikkelig gulpegutt, så jeg trengte etterhvert både kluter og bodyer. Anbefaler langermet body til bebis.

    3. tror de fleste sykehus har trådløstnettverk som du kan logge deg inn på. Det hadde de iallefall på KK i Bergen og det e et gammelt sted som er gjort liiite med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg