Påskemorgen med hjemmelagde scones og omelett

Hjemmelagde scones. NAM!

Jeg brukte ikke noen spesiell oppskrift. Det ble noe sånt som dette:

Scones oppskrift
ca 600 gram mel
ca 3 dl melk
en dæsj (kanskje 25-50 gr) smør
2 eggeplommer
4 ts bakepulver
salt (kanskje en ts eller to, jeg kvernet bare rett i melblandingen)
2 ss sukker (eller var det én?)

Bland alt til en deig (mer/mindre melk/mel om de estimerte målene mine ikke stemmer helt). Jeg blandet alt i et desilitermål, så knadde inn det melet som ikke kom med til det ble en deig på benken. Kjevle ut til en lefse (kanskje 3 cm?) og stikk ut scones med et melkeglass (eller former, for de som har det). Stek til de blir gyldne på 225 grader.

Det må vel være verdens mest svevende oppskrift, men jeg er ganske sikker på at det var de målene jeg brukte.

Alt av mat ser blasst ut med mobilkameraet mitt, så orker ikke legge ut bilde av omeletten. Ser ut som en blass grøt med grå pølsebiter i. Ikke sånn veldig delikat. Scones'ene var egentlig fine og gyldne, men det kommer ikke fram på bildet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg