Marengs til påske og nedoverbakke i sengen

Leste en artikkel om at marengs hører påsken til, men det stod ikke noe oppskrift. Innstilt på marengs fant jeg denne oppskriften: 2 eggehviter og 1 dl sukker. Man skal egentlig piske inn litt og litt sukker, men det visste ikke jeg, så jeg helte alt i bollen og begynte å vispe. Det funket det og, men mine ble litt seige.

Bilde før de gikk inn i ovnen i en time på 100 grader for å tørke/steke.

Så nå må jeg bake flere scones for å bruke opp eggeplommene. Hehe.

Nedoverbakke
Når vi hadde lagt oss i går kommer Roar nærmere for å kjenne på magen og bare "Oi, det er nedoverbakke her jo!". Hehe. Så kanskje det er på tide å kutte ned på marengsen.

Har dere flere marengsoppskrifter? Andre gode ting man kan lage med egg?

Edit: Nå har de lagt ut oppskrifter også

4 kommentarer
    1. hvordan fikk du de så fine?jeg tok tipset ditt og løp på kjøkkenet for å lage men det ble jo helt flytende på brettet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg