ØVE seg til fødsel? Er det ikke riene som er verst?

Jeg må bare dele denne artikkelen:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article620974.ece

Det er om en ballong som man kan blåse opp og øve på å føde den ut (!).


Førstefødte?

Jeg har aldri hørt om noe så latterlig! I hvert fall om man bruke min fødsel som utgangspunkt. Pressingen var da ingen ting i forhold til riene? Legen klippet uten verken bedøvelse eller å si ifra, og jeg brydde meg ikke, for var bare så glad det gikk mot slutten. Riene var det vondeste jeg noen sinne har vært med på og grunnen til at neste barn kommer til å bli en atpåklatt (jeg trenger mange år på å glemme fødselen).

Ville du prøvd denne? Tror du den kan hjelpe?

14 kommentarer
    1. Hahah så utrolig teit greie! JA riene er verst!!! Jeg fikk epidural tidlig (og han ble tatt med tang til slutt), men fy fader riene er sykt vonde :-s *grøss*

    2. Er jo egentlig lite vits i en slik “ballong” også, da! Når du føder er du jo utvidet med 10 cm, og det er du jo ikke når du “øver” deg med denne ballongen. Tror heller ikke jeg hadde klart å simulere press-rier, for å si det slik ; p

    3. Tja.. hvis man har veldig fødselsangst kanskje..? Bare for å få feelingen av å ha noe kjempestort der nede?

    4. Trur ikkje det der har mykje å seie når man først er i fødsel, da er det riene som er reine helvete :p Å føde var ikkje smertefullt engang.

    5. Hehe.. Sier som mange andre. Det er jo ikke noe spess vondt å få ut ungen. Riene som er vondt! Om noen har “øvd” seg med denne ballong saken, så kommer hun til å få sjokk når riene kommer.. Hehe.. Teit..

    6. det er ikke for å PRØVE å lære riktig presseteknikk da? Jeg husker at min jordmor snakket veldig mye om hvordan jeg skulle presse.. (leste ikke artikkelen altså, så det er sikker ikke derfor, men det var bare en tanke)

    7. Haha! Det der har ikke JEG troen på i allefall:-D Opningsriene syns jeg var værst! Så å trykke ut en ballong, kan nok IKKE sammenlignes nei..Hihi!

    8. Herregud så teit. Sikkert en mann som har oppfunnet den, hehe. Riene tror jeg er det værste på de fleste. Men det visste jeg ikke før jeg hadde født selv egentlig… Så alltid for meg at pressingen var værst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg