Herregud det brant nettop inni ovnen vår!

Hjertet mitt er i halsen. Jeg skulle unne meg sjokoladefondant til kvelds og satt på ovnen og inn med kakene. Så satt jeg meg i sofaen for å vente på mine herlige bløte sjokoladekaker da jeg plutselig hørte en rar lyd. Det neste som skjer er at det kommer flammer inni ovnen og sier “poff” og “krakle”. Både jeg og Roar løper til komfyren og jeg skrur den av. Jeg er livredd for brann, så det var godt Roar som har jobbet som brannmann var hjemme, for jeg stod bare skrekkslagen med pulsen i to hundre.

Nå tør jeg nesten ikke å gå og legge meg på grunn av det som skjedde. Sitter og skjelver enda. Roar mener at det skal holde å trekke ut kontakten, men jeg er ikke helt overbevist.

Så nå har vi mistet enda en ovn (den første til Oppgrader og den andre til “brann”).

 

Svarte.

7 kommentarer
    1. Ja, brann er jeg også kjempe rett for, er så lite som skal til, før at ting kan gå skikkelig galt. Bra dere oppdaga det tidlig, å at dere fikk sløkt brannen! Uff:-/

    2. Det skjedde hos oss en gang også, men da var det plutselig bakepapiret som tok fyr av en merkelig grunn

    3. Anonym: Det var det jeg var sikker på hadde skjedd. At kakene hadde tatt fyr eller noe. Heldigvis (?) spyttet bare ovnen vår ild fra der varmluften kommer inn. Hadde kaka brent hadde jeg sikkert besvimt av redsel. Vi har brannslange, ikke pulveraparat, så jeg hadde sikkert ikke klart å slokke det om kaka brant. (Memo til meg selv, kjøp brannslokningsaparat).

    4. Huff og huff,og takk gud for at det gikk bra!Har selv opplevd brann,og mistet alt jeg eide. Grusomt!Så jeg er livredd for brann.Vi kjøpte en genial sak tidligere i år, et brannteppe:)

    5. Cecilie: Huff, det må ha vært forferdelig :/ jeg er klar til å kjøpe meg ekstra brannvaslere og ekstra brannslokningsapparat og et sånt teppe til hver jeg nå (det er disse man henger på veggen?).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg