Svar på spørsmålsrunden

Først fra Anonym (som egentlig var til et innlegg, men som jeg får spørsmål om så ofte, at jeg tar det her og:

Hvordan funker det med baby på forelesning til vanlig?

Det bruker å gå bra. Oliver er med på forelesning og bruker å være særdeles rolig og snill, men vi får aldri med oss en hel 0830-1430 dag. Før gikk det bedre, for da sov han bare, fikk pupp og sov videre. Nå er han hakket mer oppmerksomhetssyk og aktiv, men med smoothie og riskake kommer man langt. Av og til må vi droppe forelesningen på grunn av lite søvn, men jeg prøver å få med meg de fleste.

Klassen/forelesere sier bare ifra om Oliver forstyrrer, men det går som regel bra.

 

Så spørsmål fra Cecilie:

– Hva skal du bli når du blir stor?

Drømmen er jo produktutvikler eller merkebygger så jeg får brukt kreativiteten min, men jeg må se hvilke yrker som er å oppdrive innenfor markedsføring når jeg er ferdig.

– Hvilken fot får sokken på først?

Høyre

– Hvilke blogger MÅ du lese hver dag?

Hvis det er en travel dag, og jeg må prioritere bloggene jeg går innom, er det
http://babyblog.blogg.no/,
http://dagensoutfit.notre.co/,
http://hbis.blogg.no/,
http://ingvildei.blogg.no/,
http://vibstadgyllenhammar.blogg.no/,
http://mammaogherman.blogg.no/,
http://mamma-mona.blogspot.com/.
Har egentlig en million (neida, bare en 30 stk) andre mamma-, interiør- og moteblogger jeg leser hver/annenhver dag, men det er så mange å ramse opp.

– Fortell en hemmelighet, da?

Hmm. Jeg vente meg av å låse dodøren når jeg var gravid (i tilfelle jeg skulle skli i dusjen og Roar måtte komme og redde meg), og har enda ikke vent meg til å låse den igjen. Søsteren min sier jeg gjør det for spenningens skyld. Hehe.

– Hver er du i Frustrerte fruer?

Jeg så første episode i sesong 7 og kunne ikke slå fra meg at jeg noen ganger føler meg like “lost” som Susan (men jeg har ikke på webcam når jeg gjør husarbeid i undertøyet fordet).

– Flere barn?

Når jeg har glemt fødselen til Oliver. Om et tiår kanskje. Hehe.

– Hvis du hersket verden for en dag, hva hadde du gjort da?

Oi, oi. Jeg ville sikkert fått panikk og gjort fattigdom forbudt.

– Og når flytter dere til rett side av fjellet?

Litt mer overtalelse av Roar nå, så er vi der ;D

 

Og så noen fra Ingvild:

– Hvis du måtte ta med deg familien din på en øde øy, hva hadde du tatt med deg?

Leiligheten vår med fullt innhold (er det lov?). Ellers ville jeg hatt kokekar, fiskegarn og alt det vanlige man tar med seg hver gang man drar på en øde øy for helgen.

– Kan du lage et innlegg om rutinene deres?

Ja, kanskje det. Skryte litt av at Oliver sover til 10:00 og sånn 🙂

– Hvem er strengest, Julie eller Roar?

Julie. Roar kommer til å kjøpe Oliver en bil før han har fylt fem – det vedder jeg på.

– Hvor ofte ammer du Oliver i løpet av et døgn? Og hvor lenge har du planer om å amme?

Hmm. En gang til frokost, til lunsj etter fruktgrøten, mellom lunsj og middag, etter middag, om kvelden for å få han til å sove og en gang eller to om natten (ikke begynt med nattavvenning enda, men skal gjøre det nå som han sovner av seg selv i egen seng).

Tenkte å amme han om kvelden til han blir ca to år om jeg har melk som WHO anbefaler, eller litt kortere om jeg føler det blir sært.

– Har du kallenavn på sønnen din? (eller er det bare jeg som er så harry…)

Jeg kaller han plutti-snutti-knutti-tuttiplutt, men det er ofte enklere med Oliver. Hehe.

– Favorittmiddag og dessert? (greit da, jeg er ute etter litt tips til hva som skal stå på menyen i helga, tihi)

Åh, så mye å velge mellom. I dag spiste vi kylling tikka masala med nanbrød. Det er nok i hvert fall én av favorittene. Og kanskje flan de huevos med vanilje og krem (tradisjonell spansk pudding) eller sjokoladefondant til dessert.

 

Jeg får bare tolke det som at jeg er ganske åpen at bare to stykker spurte om noe. Hehe. Hvis det er flere spørsmål kan jeg vel kanskje bare legge det til etterhvert her.:)

6 kommentarer

Siste innlegg