Hvilket barnematmerke bruker dere og hvorfor?

Jeg går jo en bachelor i markedsføring på Markedshøyskolen og vi driver akkurat nå med bacheloroppgaven som omhandler barnemat. Noe som har gjort meg veldig nysgjerrig på hvilken barnemat dere kjøper og hvorfor. Jeg lurer derfor på om jeg kunne fått deres hjelp.

Alt jeg lurer på er altså:

Hvilket barnematmerke gir dere til barnet deres, og hvorfor?

 

 


 

Dette er til stor hjelp for meg, og legger dere igjen mailen deres er dere med i trekningen av tre flaxlodd. Har dere blogg hjelper det meg også om dere legger ut spørsmålet til deres lesere også, og gir meg linken slik at jeg kan se kommentarene dere får. Dere trenger ikke linke til meg i innlegget, bare gi meg linken til innlegget deres i en kommentar. Alle som har kjøpt barnemat de siste 2-3 årene kan svare, så om barnet ditt har sluttet med barnemat tar jeg gjerne imot svaret ditt fordet.

På forhånd takk 🙂

27 kommentarer
    1. Her går det i Nestle og Småfolk..
      Gått mer over te Småfolk..Og samtidig prøver jeg og lage maten selv.. (Ikke alltid det faller i smak men)
      Synes det er mer valg i Småfolk i den alderen frøkna er i nå.. Hvertfall her vi bor.

    2. Vi brukte og bruker av og til til minsten fortsatt nestle sine produkter. De har vært lengst på markedet og de har falt best i smak hos små tassene her.. Har prøvd både hipp og småfolk, men de falt ikke like mye i smak her.

    3. Vi har gått mest for Nestle sine produkter. Da det var barnematkrig handlet vi inn 150 glass, og de fleste var fra Nestle. Vi har prøvd middagsglass fra både Hipp og Småfolk som har vært økologiske men Nikolas har som regel spyttet det ut og nekter å spise. Nestle sine produkter har alltid falt i smak fra han. Han elsker lasagne og spagetti. Grunnen for at jeg kjøper Nestle er fordi det var ekstremt billig med 4-5 kr glasset og for det har virket som om Nikolas synes det er best. Også er Nestle mer kjent enn Hipp og Småfolk, slike faktorer avgjør jo også litt om hva man som foreldre velger. 🙂

    4. Her er det best utvalg i Nestle sine middagsglass + at de har vært lengst på markedet…. Suplerer litt med fruktpurèer fra Hipp og Småfolk. Vesla er 8,5 mnd. Grøt fra både Nestle og Småfolk… fordi det er lite utvalg i grøt. Bruker også hjemmelaget havregrøt som hun liker godt. Må variere litt :o)

    5. vi bruker mest neste, men også litt hipp til gutten vår på 10mnd 🙂 han er veeeldig kresen, og disse har falt best i smak 🙂

    6. her har vi brukt for det meste Hipp, vi syns at det var mere smak på det og mye av det er økologisk og det er mer utvalg i drikker, mat og dessert. 🙂
      lykke til med oppgava 🙂

    7. Vi bruker Nestle, Hipp og Småfolk til Leon på 6,5 mnd.
      Han spiser alle typene, har ikke sett at han foretrekker det ene fremfor det andre.
      Grunnen til at vi velger alle merkene, er at vi ønsker litt variasjon i type middag. (ja, er vel egentlig mor som tenker at forandring fryder, og at det må være kjedelig med bare 3-4 middagsalternativer)

    8. Her går det hovedsakelig i HIPP. Jeg kjøper det fordi det er økologisk.
      Og det passer jo fint at det er faktisk maten derfra han gaper høyest ved. Jeg innbiller meg at han liker den best, men så gaper han for det meste så jeg kan ikke si noe med sikkerhet.
      Eneste ulempen er vel prisen (men pris har lite å si når det gjelder sønnen vår) og at det så og si ikke er klumper i 6mnd-maten.
      Nestle har jo mange klumper i maten sin, noe som er flott for da lærer han seg at han må tygge.
      Men jeg veit ikke helt om hva jeg syns om å kjøpe fra nestle, på grunn av denne boikotten. Vil jo ikke ta del i det de driver med.
      Men hender at jeg kjøper litt fra Småfolk. Men det er ikke det største utvalget de har av det på vår lokale Kiwi.

    9. Vi bruker så og si kun Hipp. Virker som om maten smaker best og mest naturlig, og så er det jo økologisk. Vi vil jo gi kun det beste for gutten vår. I tillegg vil vi ikke støtte Nestle med tanke på alt de har gjort i Afrika osv..

    10. Vi byttet på HiPP og Småfolk når snuppa var mindre. Valgte disse merkene for vi boikotter Nestle sine produkter. Nå når hun er litt større blir det egentlig emst Småfolk, for hun liker smakene deres bedre (på middagsglass og grøt. Fruktpure får hun fra Ellas Kitchen.)
      Ønsket egentlig å bruke så mye økologisk som mulig, men siden hun ikke ble så glad i HiPP sine etterhvert, så er hvertfall Småfolk bedre enn Nestle. Har også prøvd Holle sine produkter, men falt dårlig i smak her, så vil ikke si at jeg har brukt dem.

    11. Må bare tilføye at i all hovedsak lager jeg jo maten selv til henne, får jo ikke bare ferdig barnemat:) Men siden spørsmålet omhandlet nettopp barnemat man kjøper (slik jeg forsto det hvertfall) så nevnte jeg jo ikke på det. Hørtes jo nå ut som at hun bare fikk ferdigmat. Men er veldig greit med et glass når man har dårlig tid eller andre ting som gjør det vanskelig å lage mat der og da.

    12. Marianne: jeg tar det med også, jeg. Takk 🙂 Det er hovedsaklig kjøpe-mat, men det er nyttig å vite at man kanskje helst vil gi hjemmelaget sånn i forhold til kjøpematen og sånn. Jeg skal skrive litt om oppgaven etterhvert når jeg får inn nok besvarelser. Vi har en hypotese, men kan ikke skrive den enda.

    13. vi bruke mest nestle sin barnemat,all grøten hu får e nestle værfall.og så prøve æ og lage sånn middag som hu og kan spis omd dagan,for hu e ikke spesielt begeistra for middagsglassan.

    14. Nå har vi akkurat begynt med baby mat, det har kun gått i grøt og pupp fra 4 til 6 måneder.
      Nå er han 6 måneder så vi prøver litt av alle merkene men kjøper vel mest Nestle tror jeg 🙂
      Han liker det meste den gutten min 🙂

    15. Vil jo lage mye mat selv men nå er det bare slik frukt mos lignende mat han spiser + grøt.
      Når han skal begynne med mer middags mat vil jeg lage mye selv.

    16. Når vi kjøpte barnemat så kjøpte vi Nestle sin, fordi det var den dei hadde på butikken her eg bur(liten plass og liten butikk) No er det vel nesten 3 år sidan vi slutta, gjekk over til å gje han vanleg middag då han var ca 2 år. Kjøpte lenger av frukt pure’en. Den gjekk det masse av fram til han var nesten 3 år:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg