En av mine strikkehemmeligheter

Cecilie foreslo at jeg kunne skrive en strikkeinstruksjon med bilder, men siden Roar har vært bortreist har han ikke kunnet ta bilder, så jeg tenkte å komme med en av mine strikkehemmeligheter:


Quick knit

Jeg kan nemlig ikke rundstrikke. Jeg kan bare strikke skjerf.

Så hvis noen lurer på hvordan jeg har klart å strikke en lampeskjerm, eller trekk til blomsterpotten, så er det bare skjerf som jeg har strikket sammen endene på. Pluss min Quick Knit.

 

Det er forresten sært at de kaller det “Quick” knit, for det tar myye lenger tid enn å strikke. Det er nesten som en litt tungvint strikketeknikk i tillegg til at man må legge opp masker for hver runde. Tungvint, men den eneste måten når jeg ikke verken har rundpinner eller vet hvordan man strikker runde ting.

Panduro har faktisk salg på den Quick knit’en jeg har nå: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=021755

6 kommentarer
    1. Jeg lærte meg å strikke i høst, og nå strikker jeg sokker og alt mulig rart for alle penga. Neste mål er en mariusgenser, for det er mye mer moro å ha en jeg har laget selv.
      Men du burde virkelig kjøpe deg et par rundpinner. Det er noe av det enkleste som finnes. Det går i ett og man er ferdig på en to tre. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg