Pannekaker uten egg til min lille allergiker (og meg selv)

Siden Oliver er allergisk mot egg laget vi pannekaker uten egg til middag i går. Etter et tips har jeg gjort om oppskriften til å passe min smak og her er resultatet:

Julies oppskrift på pannekaker uten egg

– 180 gram hvetemel
– 1/2 ts sukker
– 1 ts bakepulver
– 3,5 dl melk
– 3 ss smeltet smør
– 1 “dryss” kardemomme (en knivsodd kanskje?)

Bland alt det tørre og hell litt og litt melken inn. Smøret tilsatte jeg til slutt. Stekes som vanlige “norske” pannekaker.


Oliver hjelper til på kjøkkenet

De fikk ca samme form og konsistens som vanlige pannekaker og jeg tror ikke jeg hadde smakt stor forkjell om jeg ikke visste selv at de var uten egg. Oliver fikk ikke syltetøy siden det er så mye sukker i, men han fikk usukret fruktpuré fra barnemathyllene. Nå er Oliver en mann av få ord, men det virket som det falt i smak.

 

48 kommentarer

Siste innlegg