Om Motorola Defy: Den barnevennlige android-telefonen

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne skrive litt om telefonen min, og det er klart jeg kan. Den er forøvrig ikke sponset. Den er vel strengt talt ikke min enda heller ettersom den er kjøpt på (rentefri) avbetaling via Chess. Som forøvrig har vært mitt trofaste teleselskap i over to år, så alt for galt var det ikke.

Mobilen heter i hvert fall: Motorola Defy

Den er så mye som støtsikker, støv- og vanntett. Den ble også spådd å bli en hit blant “soccer moms” fordi det er for øyeblikket den eneste androidtelefonen som er så robust. Jeg er ingen soccer mom enda, men jeg er fortsatt frelst.

Oliver har siklet i stykker to telefoner det siste året. Det stemmer – SIKLET. Vannskader og ingen ting igjen på garantien. Defyen skal han imidlertid slite med å sikle i stykker. Den tåler nemlig vann inntil 1 meter i en halv time. Trenger du bevis? Oliver bruker min som badeleke.

Kameraet er midt på treet av hva man kan forvente fra en nyere mobil. Bildet av Olivers nye sko er mobilblogget fra min Defy, så der kan dere se et eksempel på bilde tatt med Defy’en.

Mobilen koster rundt kr 2600 kontant, men det er ikke sikkert at du finner den på nærmeste lokale elektronikkbutikk. De jeg snakket med på Sandvika hadde ikke tatt den inn og de trodde at det var flere som kviet seg mot å ta inn Motorola i fare for å “brenne inne” med dem ettersom Motorola har vært ute av Norge en stund nå. Leser man imidlertid testen av Defy på Mobili.no kan det hende at de ombestemmer seg.

Spør gjerne om det er noe dere lurer på 🙂 

3 kommentarer
    1. sv: Ja, det er kjempekoselig:-) Men nå er det ikke sikkert vi trenger å kjøpe noe særlig på en stund. Fikk telefon i stad om jeg ville arve en del babyklær til gutten vår, og det passet jo helt perfekt!
      Den telefonen virker jo kjempekjekk da! Eneste jeg lurer på er hvilket abbonnement jeg skal ha… Om jeg skal betale en del for den og slippe unna med lite i mnd f.eks. Er du fornøyd med de andre funksjonene da? Hvordan er den å sende sms med, og hvordan er den på nettet??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg