Selge brudekjolen etter bryllupet?

Jeg lurer på en ting: Er det vanlig å selge brudekjolen sin etter bryllupet?

For jeg har veldig lyst til å bruke mammas gamle brudekjole og jeg er så glad hun ikke har solgt den. Jeg har forstått det slik at farmor har sin brudekjole enda og jeg synes det er helt magisk å se brudekjoler i levende live som man har sett på gamle brudebilder.

Prinsesse Dianas brudekjole


Siden jeg ikke har hatt et bryllup enda vet jeg jo ikke helt hvorfor man egentlig tar vare på brudekjolen. Hvis det er for minnenes skyld selger man den da om man skiller seg? Er det for å kunne arve den videre? For jeg kan godt tenke meg å arve bort min til en eventuell datter eller nieser om jeg får det. Har man først brukt så mye tid og penger på en kjole er det jo sikkert litt sårt å kvitte seg med den.

På den annen side er det så utrolig mange brukte kjoler på finn.no. Og man har jo minnene selv om man blir kvitt kjolen.

Ville du solgt brudekjolen din etter bryllupet? Er det noen som vet hva som er vanligst?



8 kommentarer
    1. Jeg har faktisk vært og prøvd kjole idag , og det koster å kjøpe ny kjole i Norge for å si det sånn.. Så jeg tror nok at jeg ville solgt den etterpå om jeg hadde kjøpt. Hadde det vært en veldig enkel og klassisk kjole så er det såklart gode muligheter for at kanskje barn eller barnebarn kunne brukt den også da:)

    2. Jeg tror nok jeg ville solgt min. Hvor skal jeg gjøre av den, og hvis jeg beholder den blir det for å se på den en gang i året. Når barna mine skal gifte seg er den kanskje så umoderne at ingen vil ha den, og da er det kanskje 40 år før den blir moderne igjen.. 😉

    3. lifeofpettersen: Ååå, så spennende! Elsker kjoleprøving. Ja, kanskje det avhenger litt av hvor dyr den er. Pluss at det er jo litt lettere å selge den nå som man har internett og finn.no.

    4. Jeg er usikker jeg! min er kjøpt brukt, men er veeeeldig fin, og like hel og pen. Men måtte likevel gi en god del for den, så det kunne lønnet seg å selge den igjen, Jeg har ikke lyst til å selge den pga affeksjonsverdien, at jeg kommer til å se på den som et stort minne fra den dagen som vil bli den beste i mitt liv! Men jeg bestemmer meg ikke før etter bryllupet. Da får jeg kjenne litt mer på det i fred og ro etter at alt er overstått. Men jeg sier til meg selv at om ejg ikke selger den, så er det ikke krise, for den er jo kjøpt brukt allerede. Så den er ikke helt ny, og har jo da blitt brukt så mange ganger en brudekjole gjennomsnittlig vil bli brukt, 2 ganger. Mamma har sin ennå, og selv om den ikk er up tp date, og ingen av oss søstre vil bruke den, så er hun stolt over den, og synes det er kjekt å fremdeles ha den, Hun kledde seg opp i den når jeg viste min, og vi passet de begge to, spradet litt rundt i stua. Jeg tror jeg blir mer og mer overbevist om å beholde den. Siden jeg ikke fikk kjøpe en helt ny pga prisene, og fordi jeg elsker å ta vare på ting, så er det ganske rettferdig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg