Merking av klær til barnehagen med Taggits (de plastdingsene som likner på tegnestifter)

Noen av klærne til Oliver passer dårlig å merke med tekstilstempelet. Spesielt hjemmestrikkede plagg eller plagg uten merkelapp er vanskelige å få merket ordentlig. Jeg husker imidlertid at mamma hadde noen smarte stifter på klærne til broren min, og etter intens googling fant jeg dem til slutt: De heter Taggits og kombineres med vevde navnebånd.

For de som ikke har sett det før fungerer Taggits slik:

1. Legg stiften på en hard overflate og trykk den ene enden av merkelappen over spissen på stiften. 

2. Press deretter plagget og den andre enden av merkelappen over stiften. 

3. Sett deretter på knotten med hull på, så hardt du klarer, og knekk av tuppen. 

 

Jeg fant også ut en egen måte å få bort rester av plasttuppen på, om ikke hele kommer av når man brekker den, nemlig neglfil:

Da slipper man en eventuelt skarp kant som kan irritere barnehud eller ødelegge plagg.

Taggits er perfekt for hjemmestrikk, for det er litt mer skånsomt å ta av igjen enn å sy på merkelapper i tilfelle det skal arves bort når det er for smått.

 

 

Lagt til: Jeg kjøpte det hele på labelyourself.com, men fant ikke igjen Taggitsene på siden jeg bestilte fra, så har ingen direktelink derfra. Jeg fant det imidlertid også på sabo.no: https://www.sabo.no/nokkelbaand-og-gymposer/taggit 

 

6 kommentarer
    1. ecshox:

      “Nice blogg!

      Shopping det, her er billige sko! Klikk på min link ovenfor, må det være egnet for skoene dine!Billig nike shox sko sko , Nike Free Run sko,nike max sko,gratis frakt,credit card patment,100% safe trade!3-5 dager ankomst!”

      Når du ikke klarer å skrive grammatisk korrekt reklame for en bedrift en gang, så kan du ikke forvente at den får bli liggende i kommentarfeltet. Makan til useriøs nettbutikk (om det i det hele tatt er en ordentlig bedrift og en nettbutikk og det ikke bare er lureri) har jeg ikke sett på lenge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg