40% av på valgfri vare på Ellos? For et kjempetilbud – NOT

Herregud jeg må bare dele dette med dere. Jeg fikk brev i posten fra Ellos om at det nå var minus 40% på en valgfri vare og minus 20% på resten av bestillingen. Jeg bruker vanligvis ikke benytte meg av slike tilbud fordi det blir alltid til at jeg kjøper ett eller annet jeg ikke trenger, men Oliver trenger vintersko, så jeg tenkte at jeg kunne kjøpe de der. Jeg surfet gjennom siden og fant noen kjempefine sko og ble kjempeinnstilt på at dette var skoene Oliver skulle ha i vinter.

Se så fine! Vanntette med ullsåle inni og foret med lammeull.

Jeg la de i handlekurven og gikk til kassen der jeg “aktiverte” tilbudet. Men ingen ting skjedde. “Merkelig” tenkte jeg, for jeg hadde ikke lest noe om at tilbudet ikke skulle gjelde for Kavat. Så leste jeg det med liten skrift.

 


*Kan ikke kombineres/brukes med:
? andre rabatter
? andre tilbud
? møbler og elektronikk/elektriske produkter/tilbehør
? varer fra Catalog Outlet
? merkevaren Esprit/edc eller produkter merket med “Eksklusiv” og “Beste pris”


Alt virket bra til siste punktet der det står ganske så diskret nederst “produkter merket med “Eksklusiv” og “beste pris”.

“Det kan da ikke være så mye?” tenkte jeg. Så jeg plottet inn “sko”, “barn”, “str 22” og her er et skjermbilde av resultatet:

Nesten SAMTLIGE av skoene i str 22 og 23 er merket som “Eksklusiv”??? (E’en i nedre hjørne av produktbilde betyr Eksklusiv). Tretorn støvler for 349 kr? Vi har de støvlene, og selv om de er gode, vil jeg ikke kalle de eksklusive?   

 

Jeg føler meg lurt…

 

11 kommentarer
    1. Camilla Marie: Ikke sant :/ skal passe meg for de i fremtiden. Sendte faktisk ellos en mail nå og sa at jeg følte meg lurt, så kanskje de skriver 40% på “utvalgte varer” neste gang. “Valgfri vare” blir litt vel misvisende når det er så mye som er utelukket.

    2. haha, har gjort akkurat det samme selv. Skulle kjøpe vårjakke til datteren min på 18 måneder. Var jo ikke en jævla jakke som ikke var eksklusiv….yeah right..Lureri spør du meg!

    3. Prøv med kode 241801, den skal være gyldig fram til 10.okt, og skal kunne brukes på varer merket med ekslusiv

    4. Den kom i posten for 1 uke siden.
      Tror det kan være et tilbud de sendte ut til de som ikke hadde handlet på en god stund.

    5. Åååå så utrolig kjedelig! Skoene var kjempe fine da. Jeg hadde sendt dem en mail med kopi av dette blogginnlegget. Det går jo ikke an! jeg har selv benyttet meg av det 40 % tilbudet tidligere, men da har det fungert greit.. Var vel heldig å ikke treffe på noe som var ekslusivt jeg da 😛 hehe

    6. “Benytt denne Ellos tilbudskode og få 200kr i rabatt når du handler for over 800kr hos Ellos!” lurte de meg med nettopp. Handlet for 820 kroner jeg, og tenkte det var en god deal når jeg ville få det for 620. Men neida…De 200 rabattkronene dukket aldri opp i kassa, så jeg sendte en mail og lurte på om jeg gjorde noe feil? – Bare fullfør kjøpet du, så blir nok 200 kroner trukket fra, fikk jeg beskjed om.
      Nå er 870 kroner trukket fra kontoen og i svar på min påfølgende mail til kundeservice får jeg vite at:
      “Du har en elektrisk kjøkkenvekt på din ordre. Denne går dessverre ikke under rabattkoden som du vil bruke.”
      Ok? Og hvordan skulle jeg vite det?? Dette er jo rein svindel. At et så stort, og seriøst (trodde jeg), firma som ellos driver med sånn lureri overrasker meg.
      200 kroner i minus tåler jeg, men å bli lurt….Dessverre for ellos er jeg så latterlig sta at jeg kommer til å henge på kundeservice’en deres til jeg har fått tilbake 200 kroner. Dette er en prinsippsak. Grr 🙂
      (Beklager dette lille utbruddet, måtte bare lufte frustrasjonen en plass…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg