Feber som går over på en kveld?

Det merkeligste skjedde i går kveld. Oliver var kjempeslapp med feber og ville bare ligge på elgen sin og slappe av. I natt har han våknet flere ganger for å drikke vann og sovnet fort igjen.

Så plutselig i dag morgest var han helt pigg igjen. Hoppet i sengen og tullet og tøyset. Spiste frokosten sin som vanlig.

Han var faktisk så pigg at jeg tok han med til barnehagen og spurte dem hva de synes. Vi fant ut at siden han var helt frisk og rask, og jeg jobber hjemme i dag så kunne han være der og så skulle de heller ringe om han ble dårlig. Det har gått litt sykdom i barnehagen den siste uken så de trodde kanskje Oliver hadde fått en smak av det, men jeg visste ikke at de kunne bli friske så fort?

Barnehagen har enda ikke ringt eller sendt melding, så jeg kan ikke tro noe annet enn at han fortsatt er i form (bank i bordet).

 

 

5 kommentarer
    1. Sønnen min er en av de som stort sett bare er syk om kvelden.
      Så jeg har mange ganger sendt ham på skolen for tidlig fordi han har vært så “frisk” på dagen.
      Om kvelden har jeg angret når han ble dårligere enn han var kvelden før.
      Vet ikke om Oliver er sånn, men det kan tenkes. 🙂

    2. Fjerde barnesykdom er vel plutselig og kortvarig feber – for så å få utslett på kroppen…? Kanskje det kommer utslett i løpet av noen dager..?
      Uansett; fortsatt god bedring til Oliver:)

    3. Siv: Han hadde lett utslett i går (men veldig lett, bare noen få små prikker, som jeg bare trodde var på grunn av ulltøyet eller noe sånt)! Da var det kanskje det han hadde. Jeg vet ikke hvor mye utslett det skal være for å være fjerde barnesykdom, jeg?

    4. Siv: Nå begynner jeg å bli sikker på at det er fjerde barnesykdom, for han hadde litt øyekatar i går tidlig når han våknet, som tydeligvis også er et tegn på fjerde barnesykdom. Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg