Oppskrift på Ingrid Espelid Hovigs “pimpede” langpanne

Jeg fikk spørsmål om oppskriften jeg brukte på bursdagskaken til Oliver og selv om jeg er litt treg, skal jeg selvsagt dele den. Jeg tok utgangspunkt i Ingrid Espelid Hovig sin oppskrift på sjokoladeruter og prøvde å gjøre den litt mer saftig. Jeg byttet også ut glasuren med smørkrem. Åh, smørkrem! NAM! Om smørkrem noen gang blir ulovlig kommer jeg til å bli kriminell.

Her er ingrediensene:

Fremgangsmåten er den samme (bare husk at fremgangsmåten på glasuren er anderledes):

Igjen: UNNTATT GLASUREN!!!

DEN skal du lage SLIK:

Oppskrift på sjokoladekrem

– 50/50 med romtemperert smør og melis (jeg brukte 200 gram smør og 200 gram melis) + bakekakao etter smak (jeg brukte ca 2 toppede spiseskjeer).

Pisk smør og melis+kakao “hvitt”. Om smøret ikke er så mykt kan det ta litt tid før det blir kremete. Er du utålmodig (som meg) kan du ha i 1-2 spiseskjeer flytende Melange eller smeltet avkjølt smør for å få litt fortgang på det. Bare pass på at det ikke smelter på grunn av varmt smør. Pass også på at kaken er avkjølt før du har på smørkremen, ettersom denne smelter om kaken er for varm.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg