Pepperkakeh…GARASJE!

I min familie er ikke pepperkakehus pepperkakeHUS. Nei, vi har hatt overdådige pepperkakeSLOTT og pepperkakeBORGER. Stefaren min er nemlig en fremragende pepperkakearkitekt, og søskenflokken består av tre kravstore oppdragsgivere og dekoratører.

Siden dette er mitt første år som selvstendig pepperkakearkitekt fant jeg ut at jeg fikk begynne smått:

Nei, ikke dette mini-pepperkakehuset som passer i håndflaten, men det bak!

Tada! Det ble litt skrukk på forsiden, men det synes jeg man kan se gjennom fingrene på. Dette er tross alt mitt første byggeprosjekt. Siden jeg ikke liker den brente sukkermassen man vanligvis holder sammen pepperkakehus med laget jeg heller en tykk melismasse av en eggehvite og masse melis og satt og holdt på veggene til melisen hadde tørket nok.

Oliver var vår nyansatte dekoratør og han gjorde en formidabel jobb. Resultatet taler for seg selv:

Jeg skulle til å skrive “GARASJE” øverst, men med en gang Oliver så at jeg var på vei til å skrive en G, som så veldig ut som en O, eksklamerte han “OLIVER, OLIVER!!”, og om dekoratøren sier så, da blir det slik.

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg