Har du brukket armen? – Da er du sikkert gravid!

Når man kommer i en viss livssituasjon blir alle symptomer og sykdommer til sikre tegn for omverdenen på at du er gravid. Kanskje begynner man å nærme seg 30, kanskje har man blitt forlovet, akkurat giftet seg, eller så er det kanskje mer enn et år siden førstefødte kom til verden? Du kan uansett banne på at neste gang du får omgangssyken vil folk være skråsikre på at du er gravid. 

“Jeg har så vondt i hodet i dag”

Gravid! 

“Jeg er litt sliten i bena av all gåingen i dag” 

Gravid! 

“Jeg har omgangssyke og har kastet opp i hele natt” 

Gravid, gravid, gravid! 

 

Selv når det er “den tiden av måneden” og du mangler jern er du gravid. 

“Oi, litt svimmel når jeg reiste meg der, ja”

Gravid! 

 

Jeg er livredd for å legge på meg eller glemme og holde inn magen, fordi her kommer gravidryktene fortere enn hos Britney Spears på strandferie. Heck – det å skrive et blogginnlegg om at man ikke er gravid, dét er jo egentlig en litt gravid ting å gjøre, er det ikke? 

 


Jeg er ikke gravid – jeg har bare spist alt for mye taco

 

Her er for ordens skyld et bilde av magen min tatt med noen dagers mellomrom fra bildet over, uten at jeg blåser ut magen min: 

Det skal godt gjøres å gjemme en baby inni der. 

 

Så ja: i dag er jeg syk, men nei: jeg er ikke gravid.;) 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg