TEST: Beemoo Søskenvogn 3 erfaringer

Da har vi testet vognen Beemoo Søskenvogn 3 fra Jollyroom. Jeg har jo tidligere hatt *kremt* en del vogner, så jeg føler at jeg har en viss erfaring når det gjelder vogner. I forhold til andre rimelige vogner som fort kan bli stive og “billige” har jeg hørt mye bra om vognene fra Beemoo, så jeg hadde store forventninger til denne vognen. Vi har delt opp erfaringene våre i positive og negative punkter: 

Positivt: 

– Robust 
Vognen føles robust og stødig. Rimelige vogner føles gjerne vinglete eller slarkete, men denne føltes veldig god.  

– Lett å manøvrere
Tyngdepunktet på en søskenvogn er lengre frem, men vognen er fortsatt lett å manøvrere. Det at vognen har lufthjul gjør også mye for trillekomforten. 

– Smart solskjerm
I tillegg til at kalesjen kan løsnes bak og flyttes etter solen, har den en glidelås som gjør at man kan trekke den lengre ned ved solfylte dager. 

– Romslig handlekurv og egen luftpumpe
Det overrasker meg at dyrere vogner ikke har løsninger som dette. Man skulle nesten tro at en dyrere vogn ville ha slike smarte ting som egen luftpumpe til hjulene, men her har folkene bak Beemoo tenkt lengre

 – Søskensetet kan brukes både under vognen og foran
Det følger med et ekstra trekk til vognen som gjør at vognen kan brukes med mykbag, og søskensetet kan settes oppå. Vi synes tyngdepunktet på vognen var best med søskensetet bak:

– Størrelsen
På tross av at det er en søskenvogn er ikke vognen mye større enn andre trehjulinger, så den går lett med på offentlig transport som buss og tog. 

– Prisen 
Idet jeg skriver dette har Jollyroom salg på Beemoo Søskenvognen for kr 2595, men selv for orginalprisen på kr 3999 er det mye vogn for pengene.

 

Negativt: 

– Vekten
Vognen er noen kg tyngre enn vogner jeg er vant med. Jeg trodde jeg skulle kjenne det ordentlig i oppoverbakker, men det er mest når man skal vippe vognen opp kanter og liknende med kun ett barn i vognen man kjenner til det. Har man to barn i vognen blir tyngdepunktet anderledes og man kjenner ikke tyngden så godt. Det skal sies at den i forhold til gjennomsnittsvognen er den ikke så tung – bare i forhold til de to trehjulingene jeg har hatt før. 

 

Alt i alt er dette en super vogn som kan brukes både for ett barn og to. Grunnen til at jeg valgte denne vognen er fordi jeg kan bruke den til Oliver er ferdig med vogn og spare den til nestemann. Den er også perfekt som vogn når man skal gå turer med to barn uten å bli helt barnevognmafia 😉 Det skader heller ikke at den er sporty og pen og se på. 

Vognen finner du her: http://www.jollyroom.no/produkter/beemoo-s%C3%B8skenvogn-3-svart-svart (NB: Linken er endret i ettertid av det orginale innlegget, etter at Beemoo lanserte ny modell av Søskenvogn 3, og den gamle linken ikke er tilgjengelig lengre). 

 

4 kommentarer
    1. Hei!
      Så spennende å lese om dine erfaringer med denne vognen! Vi vurderer å kjøpe den selv til bruk som en reisetrille på ferieturer osv. Vet du om det er noen butikker som selger den i Oslo-området? Iom. at både mannen og jeg er høye, hadde det vært fint å prøvetrille vognen spesielt mht. høyden på håndtaket og hvorvidt det føles greit. Kan forresten håndtaket heves noe, eller står det fast?
      Grunnen til at jeg har vurdert denne trillen er at den har mange finesser som andre vogner i denne prisklassen ikke har. Er det riktig at den kan snus slik at barnet sitter vendt mot den som triller, og kan man heve fotstøtten slik at barnet ligger helt horisontalt når det sover (og ikke “dingler” med beina)?
      Ha en fin sommer videre! 🙂

    2. Maria R: Hei, beklager litt sent svar, men har vært på ferie uten internett utenom på mobilen. Jeg vet ikke om noen fysiske butikker som har denne trillen dessverre. De har imidlertid et utsalgssted i Sverige: http://www.jollyroom.se/kundservice/butik, så der kan man prøve vognen.:)

      Man kan stille inn håndtaket, både høyere og lavere. Jeg er 172 på sokkelesten og måtte justere det opp om jeg skulle ha på høye hæler.

      Jeg tror ikke man kan snu sittedelen, men man kan åpne kalesjen helt bakerst, slik at man har bedre oversikt over barnet. Jeg hadde samme dilemma da jeg fikk en Urban Jungle, men fant ut at løste seg ved å åpne bak: http://juliecv.blogg.no/1287389358_jeg_trodde_jeg_trengt.html

      Jeg tror det skal være mulig å vippe opp under bena ved å “vrenge” det myke området der barnet har bena, men Oliver har ikke sovet i vognen, så vi har ikke prøvd.

    3. Hei 🙂
      Vurderer å kjøpe denne vognen,men lurer på om det er full liggestilling på den uten mykbaggen i?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg