Nostalgiske skinnsko fra Angulus eller tekniske vintersko fra Viking?

Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg lurer på hvilke sko jeg skal kjøpe til Oliver. Det kom noen tips om Viking, som er de skoene vi gjerne har sverget til før. De har jo gode tekniske egenskaper som Gore Tex og varmt fór, men de første vinterskoene Oliver hadde var faktisk noen skinnsko fra Kavat som vi var veldig fornøyd med. 

De jeg står mellom i år er noen skinnsko med ullfór fra Angulus: 


Som i mine øyne er mye penere sko. Jeg er også veldig fan av naturlige materialer som skinn og ull, men jeg vet ikke om disse har like gode tekniske egenskaper som mitt andre alternativ, Viking. 

Har du noen erfaring med slike “gammeldagse” sko i skinn og ull? Jeg ser at flere av disse har Tex-membran også, som gjør de litt bedre i vått vær enn vanlig skinn. 

 

 

(Bildene er lånt fra miinto.no. Trykk på bildet for å komme til skoene)

#vintersko #barnesko

6 kommentarer
    1. vi har viking til bhg og skinnsko til ellers. Men ungene går i frilutsbarnehage, og her vi bor er det veldig vått om vinteren. ellers hadde vi nok bare hatt skinn.

    2. Her har vi gått for to praktiske (ecco og viking), og så får han noen nydelig skinnsko fra RAP til jul. Jeg føler at de ikke tåler barnehage dager, men passer fint til litt finere bruk om vinteren 🙂 Til Madelen gjør vi det samme, med to praktiske og et finere par uggs.
      Viss du ikke har penger til begge deler hadde jeg gått for praktisk 😉

    3. Du kjøper de til venstre GOBI HIGH BROWN JR for de var de fineste og så krysser du fingrene og håper vinteren tilpasser seg skovalget ditt. :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg